måndag 1 januari 2007

Gott nytt år!

Att försöka sig på att skriva ett nyårsinlägg känns nästan synonymt med att delta i SM i klyschor. Tillbakablick, nystart, nyårslöften, framtid, hopp och lyckönskningar. Med ett värkande huvud är det inte direkt läge för nytänkande, så here we go:

För mig känns 2006 som ett mellanår med få riktiga höjdpunkter, men också få djupdykningar. Jämntjockt och därmed ganska trist faktiskt. 2007 - nytt år, och därmed förhoppningsvis nya möjligheter till lite mer drama in my life, i en positiv mening.

En liten nystart är det redan idag, efter en mjuk övergång är det idag dags för the official launch av Närabögenupplevelser här på Blogger - och därmed bye bye Aftonbladet, så välkomna hit, gamla och nya läsare! (För er som hör till de nya: att alla inlägg äldre än en vecka saknar kommentarer beror på att inläggen är hitflyttade från den gamla bloggen. Kommentarerna gick inte att flytta med, men ligger kvar där tills vidare om någon är nyfiken. Lite trist att lämna drygt 4000 kommentarer bakom sig, men det är bara att svälja.)

Nyårslöfte? Jag tror inte riktigt på dem. Kanske just det får bli mitt löfte; att försöka sluta ruta in och planera sönder, att därmed förhoppningsvis få större utrymme att leva NU.

2006 avslutades i stor stil med goda vänner, skumpa, en massa mat, skumpa, fyrverkerier, skumpa... och helt otippat, Josh Groban, i kvadrat och kubik, tack vare en i det närmaste besatt nyårsvärd. Dock, hans senaste låt funkar faktiskt fint som nyårshälsning, så varsågoda, och ha nu ett riktigt gott nytt år!



//Fred - som tar en Ipren till kaffet

8 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning önskar jag dig!

Så ett litet tips om du skulle ha tråkigt någon dag och inget att göra.

Du kan spara ner inlägg och kommentarer på din dator. Arkiv /spara som och ta filformatet .mht , i IE tror det är samma förfarande i Firefox.

Annars kan du gå in på varje inläggs kommentarer och kopiera hela raddan och klistra in som en enda kommentar på de inlägg de är avsedda för.

Anonym sa...

Så, där är jag nu här och "läser dig". God Fortsättning. Ser fram emot nya roliga, spännande, underbara inlägg i år. Kramis!!

Aronson sa...

God fortsättning!

Och välkommen till Blogger...

=)

Anonym sa...

Det låter som ett bra nyårslöfte... God fortsättning!

Ninja Ister sa...

God fortsättning! Jag kommer att följa dig här också.

*flyttar egna inlägg...vilket j-a skitjobb*

Anonym sa...

En till "rymling" som jag känner igen! Nystart var ordet! Har själv precis flyttat från AB.

Anonym sa...

Halloj!
Jag hittade hit oxå....:)

Hoppas det nya året har börjat bra för dig...

Mitt har börjat lite snuvigt..men skam den som ger sig :)
Ha det gott Fred!

Fred sa...

God fortsättning på er allihop! Jättekul att ni hittat hit också!

Alter Ego: Tack så mycket ska spara tipset till en regnig dag! :)