tisdag 2 januari 2007

En spruta - och världsproblemen är lösta

Aftonbladet rapporterar idag om att överbefolkning är ett växande problem för världen. Befolkningsiffrorna stiger med en rasande fart på grund av att de flesta av världens invånare är fertila heterosexuella, med trångboddhet och hungerkatastrofer som följd.

Nu har forskare vid Oregon State University utfört kontroversiella experiment för att omvända de heterosexuella.

Genom att studera deras hjärnor har forskarna lyckats precisera en mekanism som styr den sexuella läggningen. Heterosexuella får en spruta för att justera hormonerna i hjärnan. Flera av de före detta heterosexuella har nu helt lagt om sina liv, visar bara intresse för det egna könet och lever i homosexuella relationer. Forskningen får dock skarp kritik från djurvärlden som förolämpats av testerna och är oroliga över att forskningen ska tillämpas på får.

//Fred - som tror att somliga skulle må bra av lite nya perspektiv

9 kommentarer:

Ninja Ister sa...

Du snodde min idé!

Jag hörde inlägget i P3 om bockarna i USA och tänkte blogga tvärtom...men det här med överbefolkningen var en annorlunda vändning...

Riktigt bra.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Håller med ister, intressant vändning på det hela. Skrattade ganska mycket också, eftersom det skulle vara kul att se en massa heterosexuella gå och bli sin mardröm. Okej, det där var en lite orättvis generalisering, men det är fakta att många är onödigt rädda. =P

Anonym sa...

Stoppa djurförsöken! Får ska väl slippa tvingas till jävla heteroliv?! ;-)

Skitbra, som alltid...

Har en utmaning till dig...

Anonym sa...

Jag VISSTE att du skulle blogga om detta. :D Har suttit och tänkt på dig hela dagen. Alltså på din blogg. Kan inte läsa den på jobbet. :( Jag kände oxå på mig att du skulle vända på det. Så jag tänker inte säga att jag förstår de stackars fårfarmarna. :) Kram på dig!!

Anonym sa...

Blev ju tvungen att skriva om det jag med... Ur ett ekofeministiskt perspektiv, totalt humorbefriat som alltid...
*rättar till nördglasögonen*

Men hallå Mommoko, håller du på och bli kär i Fred du med? Han är min! ;-)

Fred sa...

ister: Tack! Ledsen att jag hann före. ;-)

tidus: Jo, nog är det så att den tanken är otäck för många. Tycker det är en viktig poäng att sådan forskning inte nödvändigtvis sätter homosexuella i skottgluggen.

trollhare: Kollade utmaningen. Nog för att jag vågar hehe... Får fundera lite. Och du, inte vara svartis på Mommoko! ;-)

Mommoko: Damn, har jag gått och blivit förutsägbar!? Kanske dags att lägga ner verksamheten... ;-) *kram*

Anonym sa...

Nu är jag tråkig igen... *kan inte sova*

Teror du ändå inte att det finns en risk ändå att folk blir ännu värre när de får för sig att det skulle gå att bota? Det finns oerhört korkade människor därute...

Anonym sa...

Trollhare: What can I say?? Jag är en "sucker" för bögar. *asg* Men skvallra inte för min man bara.

Och Fred, du behöver inte sluta blogga. Lovar att inte avslöja dig fler gånger. ;)

Fred sa...

mommoko: Haha... jooo sådant vill jag veta!