fredag 19 januari 2007

Barbadoscykeln

Häromdagen tillkännagavs att Barbados blir av med sin tredje sångare på två år i och med att Chris Lindh lämnar bandet. I gårdagens Nöjesnytt berättade sedan den förre Barbadossångaren Mathias Holmgren att han nu helt lämnar schlagervärlden för en ny karriär som vissångare. Ny platta i samarbete med bl.a. Åsa Jinder är på gång.

Nu ska vi se... detta måste innebära att Barbados snart anlitar en ny sångare på ett halvårskontrakt samtidigt som de tar ännu ett steg längre ifrån rampljuset. Att Mathias svenskspråkiga platta med ny inriktning kommer att totalfloppa och slutligen att det är hög tid för Chris att komma ut. Jag inväntar sådär lite lagom spänt Magnus Carlssons nästa karriärsdrag.

//Fred - din sibylla i sajberspejs

3 kommentarer:

Oswald sa...

Jag tror Carlssons drag är:

* Att i år äntligen ha en bra låt med som soloartist i Melodifestivalen.

* Att inte vinna, men göra årets "Nanne" och få en revival.

* Att få någon form av sjukdom, missa en Melodifestival - alternativt en uppslitande skiljsmässa - och sen komma tillbaka 2009 (med en sämre låt) och komma fyra.

:D

Kim da Costa sa...

Jag tippar som Oswald :)
Barbados är för övrigt en himla såpa.

Fred sa...

oswald: Ja jag hoppas han har en bra låt i år, den förra var i mitt tycke riktigt trist. Jag gillar killen, det vore kul om han kunde få snurr på karriären igen.