lördag 27 januari 2007

Ge mig din adress och jag ger dig din livsstil

Hittade ett adresstest hos DexoA grand day out som jag självklart var tvungen att testa. Man knappar in sin adress och får sedan veta vilken livsstilstyp som präglar området. Fick följande svar:

Typ: C06 Minglande singlar

Utmärkande drag
  • Unga
  • Ganska välutbildade
  • Singlar
  • Medelinkomsttagare
  • Hyresrätt i medelstor stad
  • Nöjesintresserade
  • Förändringsbenägna individualister
Touché! Om man nu kan komma undan med att kalla sig ung vid dryga 30. Testresultatet kanske också vore något att sticka under näsan på grannkärringen nästa gång hon får tuppjuck över mitt dekadenta leverne - det är hon som är på fel plats, inte jag.

//Fred - lagom ung minglande singel

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om att vara "bonne". Min adress hittade den inte ens. *deppar ner mig totalt*

Fred sa...

mommoko: Haha... men då har du ju din livsstil! ;) Jag upptäckte dock en grej, jag vet inte om det gör skillnad för din del; man ska knappa in postnummerorten, vilket ju inte nödvändigtvis är orten man bor på.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Haha, låg- och medelinkomsttagare och pensionärer. Att jag bor granne med en skola verkar den inte ta med i beräkningen. XD

Anonym sa...

*asg till jag kvävs*

Typ: L39 Borgare och bönder

Utmärkande drag

* Äldre
* Yrkesutbildade
* Gifta par utan hemmaboende barn
* Låg- och medelinkomsttagare
* Större jordbruksfastigheter i glesbygd
* Motorintresserade
* Traditionalistiska kollektivister

Låginkomsttagare är det enda som inte är helt uppåt väggarna. Allt annat är precis tvärtemot mig och alla andra inom en halvmils radie. Hur 17 kan de komma fram till en sån sak i en betongförort?

Anonym sa...

Jodå, nog knappade jag in orten alltid. Men inte hjälpte det inte. Testade till och med olika adresser i byn men nehedå. Det gick inte. Så vi som bor här på vischan har en odefinierbar stil. :)

Fred sa...

tidus: Nae... skolan bor man ju inte i även om det känns så. ;-)

trollhare: "Och alla andra"? Jeeez vilken koll du har på grannarna!

mommoko: Haha... ok, jag ger mig, ni finns inte. :-)

Anonym sa...

Vilket roligt test! Jag bor i typ H27 - Villa och barn. Bor hemma fortfarande ska jag kanske tillägga.

Medelålders
Högutbildade
Gifta par med hemmaboende barn
Höga inkomster
Villaförort Storstad/Medelstor stad
Samhällsintresserade
Traditionalistiska individualister

Oswald sa...

Min adress i Stockholm hittar de inte (grattis - Sibirien visar sig nu officiellt inte tillhöra innerstaden...eller Sverige) och min adress i Götet får EXAKT samma kriterier som din adress fick. ;)

Fred sa...

ellen: Annar shade jag väl kanske inte tänkt dig som villa-och-barn-typen. Inte än på ett tag i alla fall. :-)

Ossie: Det finns de som hävdar att Sibirien ligger i Ryssland. *blond* Och jag blir väl inte chockad direkt över att du lyckas prica in samma kriterier. :-)