fredag 19 januari 2007

Let's dance i soffan

Snart dags för Let's Dance! Förra säsongen brydde jag mig inte särskilt mycket alls, det blev mest något man såg när man inte orkade byta kanal på bakissöndagar, men i år är jag med från start. Av någon anledning känns det lite roligare nu.

Ikväll blir det rumba och quickstep för hela slanten och första deltagaren kommer att skickas hem. Jag tippar att han heter Martin Lidberg. Han imponerade inte förra veckan och är för blek för att få folk att ringa. Åtminstone med en massa kläder på.

En liten extrapoäng med Let's Dance är helt klart låtarna. Ofta mer eller mindre aktuella hits rejält omarrangerade för att matcha formatet. Ikväll blir det t.ex. intressant att se och höra hur Birgitte Söndergaard dansar quickstep till Boten Anna. På pappret en helt osannolik kombination.

//Fred - som laddar för svenssonkväll i soffan

5 kommentarer:

Mats "Shirou" Johansson sa...

Ville hoppa från en bro då jag hörde Boten Anna, och Long Before Rock'N'Roll var helt slaktad. Nej, ska nog hålla mig till men otroligt blandade playlist med allt från Beatles-inspirerad indiepop och Agnes till melodisk death metal och post-hardcore.

Eller så spelar man bara lite Hearts of Iron II och tar över världen med Japan. Svenskar är bäst då det gäller att skapa strategispel. ;)

Fred sa...

tidus: Haha... ja, jag var nog inte tydlig där, när jag talade om en poäng med låtarna, betyder det INTE att de nödvändigtvis är bra, bara att de är underhållande. Boten Anna är knappast möjlig att göra bra. :)

Mats "Shirou" Johansson sa...

Yeah, jag uppfattade det så. Bara sa vad jag tycker om saken, inga missförstånd här inte. ;D

Kim da Costa sa...

Fler svenssonkvällar åt oss alla!

Fred sa...

kim: Det var faktiskt riktigt skönt! Jag tippade ju uppenbarligen fel, men det beror nog en hel del på att jag underskattade vilken spya Boten Anna kan bli i quickstepversion. Låten skickade ut Birgitte snarare än dansen!