lördag 6 januari 2007

Ännu en bloggutmaning - Jag mötte Lassiestyle

Dags för ännu en bloggutmaning. Den här hittade jag på först på Kulturbloggen och nu verkar den finnas typ överallt. Man ska göra fem påståenden om sig själv varav fyra är sanna och en är falsk. Jag kör en i vissa stycken mindre smickrande Jag mötte Lassie-variant. Så, vilken ska bort?

- Jag mötte Agnetha Sjödin och Niklas Strömstedt på Harrods i London och flinade fram ett Nämen är ni här? som Agnetha glatt besvarade med Jajamen, du också ser jag! Niklas hade vid det laget redan gått därifrån.

- Jag har på fyllan antastat Drömhus- Therese på McDonalds vid Slussen i tron att vi kände varandra eftersom hon såg så bekant ut där hon satt ensam vid ett bord. Hon var inte road och jag gav mig inte förrän polarna drog mig därifrån.

- Jag lade beslag på och har fortfarande kvar en colaburk Jon Bon Jovi just druckit ur. Han var ett tag min blötaste dröm och vi stalkade honom efter en konsert.

- Magnus Uggla har vänligen men bestämt avslagit min och mitt sällskaps förfrågan om att sjunga sin 4 sekunder i bistron på ett tåg. När han inte ville sjöng vi den för honom i stället.

- Jag har sett Lasse Berghagen köpa porr... eller nä förresten. Jag har fått Anna Books autograf skriven på magen.

//Fred - som tyckte det tog emot att bikta somligt

25 kommentarer:

Jerry sa...

Min känsla säger mig att Uggla är falskt. Varför vet jag inte, men vem vill sjunga för honom? (;-)

CV sa...

Jag tror Magnus Uggla är falsk. Jag tror nämligen att han inte vägrade sjunga mer er.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Med risk för upprepning så tror jag faktiskt också att Magnus Ugglan-grejen är falsk.

Jag hoppas verkligen att Jon Bon Jovi-grejen är sann! I alla fall för din skull om han var din blötaste dröm ett tag! Han har länge varit (och är kanske fortfarande!?) min blötaste dröm! Han är klart din snyggaste mannen i världen! ;-)

Anonym sa...

För att skilja mig från mängden...så tror jag alternativ 1 är falskt! Alldeles för...typ...trovärdigt! ;-D

Anonym sa...

Det var en liten annorlunda biktning, jag skrev min men tryckte aldrig posta knappen. Tyckte bara jag lät töntig.

Jag gissar nog på 2:an, förmodligen för att det är en tjej. Fast man kan ju ha tjej vänner.
Hmm
Nja i andra hand får det nog bli Anna Book, du är nog inte den typen somm jagar efter hennes autograf *s*
F-n va jag är fördomsfull ;-)

anoukh sa...

Jag har ingen aning, men eftersom jag bor granne med Anna (Book) så tror jag att just det stämmer. Räcker det? :-)

Kim da Costa sa...

Jag tror Uggla är ren lögn..

Fred sa...

Mouhaha... intressant det här! Jag väntar med att avslöja det rätta svaret tills i morgon.

Tyckte själv att flera av påståendena är bara alltför mycket jag, samtidigt som ett av dem absolut inte är det. Men för att knäcka vilket måste man nog ha ganska bra koll på vem jag är. Men som sagt, jag avslöjar inte om någon svarat rätt ännu, så gissa på!

Anonym sa...

Jag läste fel och trodde att det stod att EN av sakerna var sant och resten falsk, haha. Men jag gissar på nummer ett som falskt.

Anonym sa...

Uggla måste vara falsk. För SÅ pinsam kan du väl inte va?

Fred sa...

trollhare: Mouhaha... spontanitet kan vara ett fruktansvärt handikapp. ;-)

Ponte sa...

Känns som en helt klar

Drömhus-Therese

Som inte är helt sann

Fred sa...

Ok hörrni, när jag kommer hem från jobbet i eftermiddag släpper jag facit!

Anonym sa...

Jag tror Bon Jovi måste vara falskt. Han måste ju haft massa bodyguards runt sig så att ni inte kunde stalkat honom... eller nått!

Anonym sa...

Lutar åt Drömhus då...

Men få se om du klarar den här:

http://trollhare.wordpress.com/2007/01/08/flockmentaliteten-har-talat/

Anonym sa...

Jon Bon Bon tror jag!:)

Anonym sa...

nr 4. Bergsäker!

Anonym sa...

Jag tror också på Drömhus-Therese är falsk.. för de andra sakerna verkar vara så typiska du..

Kram Pys som också har gjort den.. varvid ingen har svarat rätt...

Anonym sa...

Jag tror inte på det sista.

Fred sa...

Ok, dags att släppa facit tror jag!

Flest har gissat på Uggla... men jodå... efter en typ festlig söndagnatt i Sthlm hände det sig som beskrivet ovan i tåget på väg hem. Tröstar mig med att det inte var igår precis.

Rätt svar... *fanfar* Jag såg visserligen Bon Jovi i Globen, jag tror det var 93, men nae, vi lyckades inte stalka honom. Och hade jag lyckats lägga beslag på en colaburk är det myyycket tveksamt om jag haft den kvar. Först med rätt svar var... *trumvirvel*

Bobby! Stort grattis, du kan komma över och hämta priset!

Anonym sa...

Hahaha, jag hade rätt, men min kommentar finns inte med! Vad tusan! Den skilde sig från mängden, därför gissade jag på den. =)

Anonym sa...

Jag som var nära att gissa på bon jovi bara för att jag inte trodde du hade så dålig smak på killar. Nu förstår jag att du har det...

Fred sa...

kim: Skumt, jag har inte tagit bort någon kommentar!

trollhare: Haha... Det där var lääänge sen. Idag känns han inte intressant, men då...

Anonym sa...

Jag har också skrivit kommentarer som försvinner. Det är något med blogger som inte fungerar. *gnäller* flytta till wordpress för du är så långt borta...

Fred sa...

trolhare: Ahh... vad trist om kommentarer försvinner! Men nae, någon mer flytt finns inte inplanerad. Känner att jag trivs rätt bra här faktiskt!