torsdag 9 november 2006

Vild batalj på Hennes och Mauritz

Idag släpptes den holländska designerduon Viktor och Rolfs HM-kollektion efter en massiv reklamkampanj. Självklart var jag tvungen att ta ledigt för ett ehh... tandläkarbesök för att kunna vara på plats.

Hade en del förväntningar, har gillat en hel del av vad de gjort förut. Stilrent och snyggt, med det lilla extra. Tydligen var det fler än jag som var nyfikna, för det var fruktansvärt mycket folk utanför entrén strax före öppning. I alla åldrar, storlekar och former. Har folk inga jobb att sköta? Eller är de också hos tandläkaren?

När dörrarna öppnades bröt helvetet lös. Folk var bokstavligen som galna och kastade sig över de få stackars ställen med de åtråvärda designerplaggen. Folk roffade åt sig precis utan urskillning! Det var bara att hänga på. Efter en vild batalj kom jag över en trenchcoat i storlek L, och ett par alldeles för stora manchesterbrallor som jag några meter bort från striden hetta lyckades byta bort mot en tröja i rätt storlek. Från en medelålders dam som ville ha trenchen till sin make som hade vägrat att ens följa med in. Klok man.

Undrar hur många som verkligen kom hem med ett plagg i rätt storlek! Man verkade köpa vad man kom över. Snacka om hysteri.

Ärligt talat, de flesta av plaggen var inte alls min kopp the, men jag lyckades hugga en godbit och lyckades sätta lite fart på en torsdagsförmiddag. Bara det är värt en hel del.

//Fred - nöjd och nyshoppad

Inga kommentarer: