fredag 10 november 2006

Idol - rättvisa skipad

Så... äääntligen lyckades jag tippa rätt. Men trägen vinner, det var nu tredje veckan i rad jag tippade att Cissi skulle få åka hem, och jag har tyckt att det känts lika klockrent och självklart varenda gång, men ändå, icke. Istället har hon de två senaste gångerna fått stanna kvar på bekostnad av mina favoriter, först Linda och sedan Danny.

Skrev i mitt förhandstips att det är farligt att vara min favorit, och det verkar fortfarande gälla! Erik hängde ju löst trots en schysst insats ikväll.

Nu när Cissi äntligen skickats hem känns det som om tävlingen kan börja på riktigt. Nu finns det ju ingen rakt igenom falsksjungande förlorare att rebellrösta på! Till och med Johan visade ju att han faktiskt kan ikväll, efter veckor av råsaggiga framträdanden.

Just nu känns Markus dock alltför överlägsen för att det ska vara riktigt spännande framöver, men allt kan hända... Undrar dock lite vilket tema som ska till för han skulle kunna knäckas. Hittills har han inte gjort bort sig alls en enda gång.

Inga kommentarer: