onsdag 29 november 2006

All work and no play makes Fred a dull boy

Det är mörkt när jag ger mig av till jobbet - och lika mörkt när jag kommer hem. Är inne i en period när det känns som om jag inte gör annat än jobbar och sover. Visst, det är inte riktigt så illa, det finns väl några timmar över när jag kommer hem. Åtminstone om jag drar ner på sömnen. Vilket jag inte har råd med. I vilket fall som helst räcker inte orken mycket längre än till att manövrera fjärrkontrollen.

Dessutom börjar julklappsångesten komma smygande. Som vanligt har jag inte köpt en enda ännu, samtidigt som kollegor och polare en efter en börjar triumfera över att allt är klart. Var får folk all energi ifrån?

Tröstar mig med att det snart är helg igen i alla fall. En helg som på pappret faktiskt ser helt öppen ut. Om jag, som förmodat, däckar av utmattning per omgående efter Idol på fredag och tar en rejäl sovmorgon så får jag sikta på en stimulansjakt utan dess like resten av helgen. För jag måste skaffa inspiration, lite belöning, för att fixa ännu en mörk, tung arbetsvecka. Givetvis på bekostnad av alla förbannade hushållssysslor som jag inte pallat göra på alldeles för länge. De kanske kan bli ett projekt för mellandagarna. *suck*

Vad göra? Satsa på ljusterapi? Skaffa mig en liten hushållerska? Eller en hushållare kanske. Med rätt person kunde man kanske slå en hel hög flugor i en smäll haha... Ikväll lär det bli sparlåga igen i alla fall. Lite glögg, pepparkakor och några avsnitt Grey's Anatomy får funka som livsuppehållande åtgärd, men faaan vad tråkig jag känner mig!

//Fred - bored beyond belief

Inga kommentarer: