torsdag 16 november 2006

Om förtäckta hot och illa dold hets

Följande inlägg presenterades av bloggaren sofia W för en stund sedan:

jag tycker det är konstigt att bögar alltid måste presentera sig som bögar. sofia undrar varför?

jag menar jag säger inte hej, jag är hetrosexuell; för det är jag. men varför denna märkliga presentation, det förstår inte jag. I övrigt bryr jag mig inte om vem som ligger med vem: var och en har sin payback att göra på olika sätt en dag. Sofia

Inlägget kommer att läggas åt sidan senare.

Eftersom jag reagerade på innehållet, det stämmer inte alls med min verklighet, och sofia skriver i inlägget att det kommer att tas bort valde jag att göra en skärmdump.

Jag kommenterade det med att jag trots att jag känner en stor krets bögar, både som nära vänner och ytliga bekanta, och dessutom mött ett stort antal genom arbete aldrig mött någon bög som presenterat sig på det sättet, vilket besvarades med att ALLA hennes många bögbekanta gör så.

Så långt allt väl, jag känner inte hennes umgängeskrets och diskutera kan man väl alltid. Men sedan tas inlägget bort och jag får följande kommentar i ett av mina inlägg , vilket jag också besvarade där:

jag tänker klippa inlägget för nu, men jag återkommer. mvh sofia
..........................
...dubblar
kanske blir du bekymrad, men jag kanske finns närmare än du tror R S Fred, och visst är det som jag säger till stora delar. och det tror jag du också vet. Mvh sofia

Jag tycker detta luktar riktigt illa! VARFÖR skulle jag bli bekymrad? Vari ligger intresset i var sagda bloggare finns? Och ni andra, hur många bögar har ni träffat som presenterat sig som just bögar?

Fred - lite illa berörd

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte fråga om det gör nåt, men skadan är redan skedd... (det är lätt att vara efterklok...)

Det pågår bloggkrig IGEN runt samma dam och barbakvinna försöker kartlägga det hela:

http://blogg.aftonbladet.se/961/perma/280448/

Anonym sa...

tack allt är bra ifall det kommer fram ni är många som blivit sårade och jag kan inte se mellan fingrarna för vad hon och dom gör...

Fred sa...

Jag har (tillfälligt) lagt ut originalinlägget i min gamla blogg på AB om någon är intresserad av de 89 kommentarerna till inlägget, varav flera från Sofia.

http://blogg.aftonbladet.se/2309/perma/172685/#comments