tisdag 6 februari 2007

Om kompisknull och knullkompisar

Det blev väldigt mycket Melodifestival förra veckan. Så pass mycket att jag glömde berätta att min tillfälliga kombo nu är på plats sedan en vecka. Hittills har det funkat fint! Till och med bättre än väntat. För det är faktiskt riktigt nice att komma hem efter jobbet och mötas av nytorkade golv och mat på bordet. Att inte käka ensam. Att ha sällskap i tvsoffan.

Ett riktigt schysst lågprisalternativ till en husa. Jag menar herregud, han betalar ju till och med hyra! Blir det bättre än så? Haha... ok, man kanske inte kollar Ugly Betty eller käkar tillsammans med husan, men ändå.

Ok, allvarligt talat. Snarare än att jag under veckan har gjort jämförelser med att ha en husa, har jag påmints om hur förbannat singel jag är. Han har påmint om fördelarna med att vara två.

Nej, du ska inte dra förhastade slutsatser av det där sista. Har hört dem så det räcker ändå på sistone. Har nästan börjat undra om det bara är jag som inte knullar runt med polarna. När jag har berättat om min kombo för andra har det nämligen flera gånger via tre frågor snabbt lett fram till någon form av antydande eller konstaterande av att sexlivet skulle vara räddat för månaden framöver.

Är han snygg? Check! Är han singel? Check! Är han bög? Check! Ja men då...

Första gången var jag överseende. Killen som trodde det var ju hetero. Och alla vet ju att de tror att bögar knullar allt med kuk. Ahh... visst är jag härligt fördomsfri! Men när sedan flera bögpolare kommer med samma antydningar undrar man ju liiite. Ville de bara checka läget eller utgick de från sig själva?

För min del är tanken på sex med en polare ungefär lika attraktiv som tanken på incest. Euww euww euww. Den finns liksom inte. Jag lägger ingen värdering i om andra funkar så, jag kan bara konstatera att jag inte gör det. En polare är en polare, en kk är en kk och aldrig mötas de tu. Nåja, i det här fallet kallas jag gärna konservativ, eller om du så vill, trist.

//Fred - som härmed tipsar QX om en Dagens fråga

8 kommentarer:

Niclas sa...

Hamnade på din blogg av en slump... Skrattade gott när jag läste ditt inlägg... Du är för rolig!!!

/Ha det gott mannen, vem du nu är?

/Nicls

Anonym sa...

Äntligen lite rolig läsning! Har saknat ditt bögbloggeri!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Heh, jag skulle inte kunna tänka som du. Tror jag... har inte direkt varit med om mycket ännu, är ju fast i en håla där yiff är ens enda vän. ;P

Fred sa...

niclas: Tackar!

anonymous: Haha... jo det blev liiite mycket schlager där ett tag. Ska försöka varva lite framöver. :-)

Anonym sa...

Håller verkligen med anonym. Mer bög, mindre schlager! (om det nu går att skilja dem åt?)

Anonym sa...

Fan! Jag glömmer ju bort att gå in å kolla din blogg allt för lätt nu när den inte ligger på AB längre... Fick lov att läsa ikapp lite... =o) Måste verkligen skärpa mig...
Din blogg är och förblir en av de bästa. =o)

Ha det bra! *kram

Anonym sa...

Halleluja! Håller med om det där med polar och sex. Jag har aldrig knullat med en kompis och kan inte riktigt fatta folk som kan. Usch. Man vill ju inte veta hur ens polare ser ut under "sexytime" som Borat skulle sagt..

Fred sa...

Dixiemoon: Hej! Var ett tag sen man hörde från dig, men jag kollar dig allt emellanåt. Ha det bra själv!

bobby: Exakt! Skönt att någon håller med i alla fall! Den enda (hittills) i den här tråden.

Hmm... undrar liite hur man ska tolka bristen på ställningstaganden här. Att man håller med? Eller precis tvärtom?