torsdag 8 februari 2007

Dagens citat

Pastor Tim Ralph, New Life Church i Colorado, angående kollegan och homohataren Ted Haggards påstådda helande från sitt anfall av homosexualitet efter en treveckors snabbkur:

- Han är fullständigt heterosexuell, det har han upptäckt nu. Det var i utagerande situationer saker hände. Det var inget som pågick konstant.

Jo men tjenare! Visst ÄR det frustrerande. Så fort man kommer till har man helt plötsligt en helt annan läggning än man har i vanliga fall. Men det är väl så med sexuella läggningar. De kommer och går när man som minst anar det. Nåja, det är väl ingen större fara, det är ju inget som inte en treveckorskur kan råda bot på! Duuh...

//Fred - som fått en ganska rejäl släng av den där homosexualiteten

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Läste just artikeln. Och SOM jag skrattade!

Ponte sa...

Tänk om jag får en släng av hetrosexualitet (det är nått som går har jag hört), det skulle förstöra mitt rykte helt och hållet!

Gay-Ted får nog leva i celibat och frun får nog fortsätta med sin "rabbit" tills vidare.

Lätt bisexualitet kan nog "botas" med riktigt kass sex, så personen liksom väljer att hålla sig som helt hetro eller helt homo, men jag tror inte att det fungerar att omvända folk...

Anonym sa...

Låter som om någon i sin tur borde botas med lite PENISillin...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Mats "Shirou" Johansson sa...

Det är nästan kul att se deras krystade försök, för vi behöver bara vifta med ett finger för att överbevisa dem. :P

Fred sa...

kim m: Det gjorde jag också. :-) Helt otroligt att de kan tro sig själva.

ponte: Ja usch, det vore riktigt otäckt att bli drabbad av den där heterosexualiteten! ;-)

trollhare: Penisillin! Haha... genialt!

tidus91: Det fantastiska är ju att det faktiskt tydligen inte alls räcker!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Det ligger något i det du säger att det inte räcker, men det borde räcka ur en logisk synvinkel där allt fungerar som det ska. Tyvärr så gör det ju inte det, världen är skruvad och trasig. Eller är det bara mänskligheten som är trasig, kanske? :3