tisdag 6 februari 2007

Absolute Cynism

När vi ändå är inne på bitter-singel-temat tänkte jag passa på att uppmärksamma att Absolute-serien har fått ännu ett syskon i sin temaserie, nämligen Absolute Alla Hjärtans Dag. Så fint! Här har man samlat 34 riktigt smaskiga kärleksballader för alla par att gooosa till och fira sin kärlek med den 14 februari.

Bland annat har man valt Nick Lacheys I can't hate you anymore:

You walked away,
you stole my life,

just to find what you're looking for.
But no matter how i try
I can't hate you anymore.

Romantiskt värre!Eller vad sägs om Lisa Nilssons fina Långsamt farväl?

Jag kan inte ljuga för dig
du känner mig alltför väl
Om du ser mig i ögonen
så säger de...
Att vi kan bara vara de vi är
Så ge mig inga skäl
För vad vi än kallar det
så är det bara
ett långsamt farväl

PRECIS vad man vill höra nära man sitter där och ser varandra djupt i ögonen över de levande ljusens sken, eller hur? Låt oss fatta varandras händer och spontanvomera!

//Fred - romantisk som fan

7 kommentarer:

Oswald sa...

hahahaha
Du är bara bäst.
Jag lovar att om du kommer förbi Stockholm på Alla Hjärtans dag så kan vi bränna skivan ihop på min balkong och skratta rått åt alla par (så slipper vi låtsas om vår singelångest i 5 minuter).
=)

Mats "Shirou" Johansson sa...

Bwuahaha, det där händer så ofta med samlingar så det inte är klokt. Plockar de bara lite låtar hit och dit, eller? Dessutom såg jag att Darin var med. Inget ont om honom, jag gillar hans musik, men han har inte direkt många låtar som säger "åh vad bra allt går <3". =P

Anonym sa...

hahaha... men herregud.. själv ska jag supa bort den dagen.

Kim da Costa sa...

Usch.
Säljer verkligen Absolute-skivorna nuförtiden? Very konstigt.

Kim sa...

Hahaha, oj!! Hur tänkte de där egentligen?!

Anonym sa...

Jag hatar alla hjärtans dag fast jag inte är singel. Är det mig eller "firandet" det är fel på då?

Fred sa...

ossie: Haha... låter som en kanonidé! Hade gärna nappat om jag kunnat. :-)

Tidus: Nej, du har rätt! "I have everything but the girl I want" är väl bara ännu ett exempel på hur illa de valt låtar.

tennis: Mmm... om det inte vore för att det är en torsdag så...

kim m: Enligt försäljningslistan för samlingar är halva topp tip Absolutesamlingar... och den här ligger etta.

kim: "Pengar pengar pengar" kanske..?

trollhare: Det skulle kunna vara vilket som, vad tror du själv? ;-)