fredag 2 februari 2007

20 schlagerbögar rankar 20 delfinaler

QX har låtit 20 schlagerbögar ranka samtliga delfinaler i Melodifestivalen sedan systemet infördes 2002. På första plats hamnade den fjärde delfinalen från Malmö 2004 med bl.a. Lena Philipssons Det gör ont, After Darks La Dolce vita och Shirley Clamps Min kärlek. En klart värdig vinnare!

Jag fick den stora äran att vara en av de 20 schlagerbögarna och prickade in både ettan och tvåan, den tredje delfinalen i Karlskrona förra året. Min trea och fyra blev fyra och femma. Vi var visst också väldigt överens om att den sämsta deltävlingen var den andra från Sundsvall 2002. Den tyckte jag var allra enklast att placera på listan; den enda delfinalen utan en enda riktigt bra låt. Överhuvudtaget stämmer listan väldigt väl med vad jag tycker.

Med andra ord borde jag alltså vara en genomsnittlig schlagerbög? Är det bra eller dåligt?

//Fred - schlagerbög

7 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det är bra, darling. En "genomsnittlig schlagerbög" är det bästa man kan vara.
Länge leve schlagerbögen!

Anonym sa...

"Genomsnittlig" låter nästan som "normal", men annars är det ju skitbra!

Fred sa...

kim m: Haha... länge leve han!

trollhare: Ahh... där har vi det! "Genomsnittlig" är alldeles för lik "normal". Men ok, om jag är genomsnittlig bland 20 hardcoreschlagerbögar är jag nog inte så normal ändå. Skönt! ;-)

Anonym sa...

Ta det som en komplimang från en som verkligen vet vad det innebär: Du är VERKLIGEN inte normal. Ingen risk.

Anonym sa...

Om svaret är "kärlek" så kanske du måste re-phrase the question?
Haha.
/David Tomlin

Fred sa...

trollhare: Haha... dig kan man alltid lita på! :-D

dexo: Haha... sant, jag får väl skylla mig själv antar jag. ;-)

Oswald sa...

Hörru Sture, du är KLART över medel. Jag lovar.
Sover du bättre nu?

/En som prickade in de flesta också