lördag 3 februari 2007

Melodifestivalen Jönköping - halvtidsrapport

Somliga har tydligen svårt för Kristian Luuks humor. Var inte ledsen Kristian! Jag förstår! Han lägger ribban direkt och kallar melodifestivalen en blandning av Musikbyrån och Böglobbyn och fortsätter sedan i samma stil. Han är inte Lena, men me like.

Elin Lanto: Snyggt, proffsigt, men kasst mixat. Hennes röst försvann emellanåt i musiken. Och hur var det nu? Texten var ironisk, eller hur, Elin?

Stefan & Aleena: Kändes väldigt mycket pausunderhållning. Trevligt, puttrigt, men ack så trist.

Anna Book: My God. Samba(?) på soffbordet här. Ok, det är daterat som fan, men Anna ÄR eurovision. Årets Kikki, finalplats, men tvärstopp där?

Addis Black Widow: Brudklänning och falsksång är knappast rätt sätt att vinna röster. Sistaplatsen cementerades förmodligen.

Andreas Lundstedt: Wow! Kvällens show utan tvekan, Andreas sparkar stjärt! Finns det någon rättvisa får han åtminstone en andra chans.

Tommy Nilsson: Nää... jag mår fysiskt dåligt av att höra eländet. Det här kan jag inte förstå. Går han vidare är jag benägen att sluta tro på människan. Finns väl viss risk att jag tvingas göra det dock.

Sofia Berntsson: Poänglös Antique/Elena-klon. *gäsp* Synd hon inte sjöng på grekiska, men det hade förmodligen inte hjälpt.

Uno och Irma: Pilotbrillor! Så sommaren 2006! Och blommorna på västens känsla av detta-har-jag-gjort-i-slöjden går såå bort. Bortom brillor och blommor finns dock en riktigt schysst låt.

Jämfört med förhandstipset minus för Elin, plus för Andreas, annars status quo.

//Fred - er melloröst i blogspace

1 kommentar:

CV sa...

Så olika det kan uppfattaa och tyckas.
Luuk var solklar vinnare av alltihop.
Sofia borde gått vidare.
Lundstedt var ju inte ens snygg den här gången.
RS
kulturbloggen.com