lördag 3 februari 2007

Melodifestivalen Jönköping - facit

Det blev ett ganska väntat resultat i Jönköping. Tommy Nilsson gick som befarat hem betydligt bättre än jag hoppats. Jag är i och för sig van vid att inte tycka som Svensson, men jag kan bara inte förstå var hans appeal ligger. Kan någon förklara? Även i övrigt blev resultatet i det närmaste som jag förutspått:

Anna Book självklart till final. Elin Lanto gick till andra chansen tillsammans med Uno och Irma som jag tippat skulle ta Tommys plats. Andreas Lundstedt floppade som förväntat oförtjänt till förmån för Aleena och Stefan som tydligen sågs som minst dåliga bland mina bottenplaceringstips.

Nästa vecka fortsätter tävlingen i Göteborg, och jag hoppas på en rejäl uppryckning där. Nivån ikväll imponerade inte.

//Fred - som dessutom tyckte att mello i musikalform var betydligt tristare än det lät på pappret

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tommys låt var ju den tråkigaste nånsin, fattar inte heller hur han kunde gå vidare.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om helheten... bleh, är nog rätta ordet. Om Melodifestivalen, dvs. Dina inlägg är lika intressanta som alltid, Fred. :3

Anonym sa...

MEN FÖR HELVETE!
hur kunde inte Andreas låt gå vidare? Svenska folket är bönder. Jag blir arg. Och rädd.

Anonym sa...

*S* Jag måste ju säga att jag är glad att Tommy gick vidare. Han är grymt bra. Få som har sådan röst som han. Jag tycker det är kul att ingen skrivit något om Annas dansare... Såg lite fel ut med en kille som är så otroligt feminin som han var, spela en passionerad man som gillar tjejer... *ler*För övrigt så hoppas jag verkligen att nivån stiger till nästa vecka för det här va inte något som jag vill skicka till Finland.

Mats "Shirou" Johansson sa...

camilla: Haha, det där med dansaren tänkte jag på hela tiden. Det såg väldigt fel ut. ;3

Anonym sa...

Bobby: Det tyckte jag också. Tills jag blundade och insåg att det mest var rumpan som gjorde det (och min man var INTE glad över att jag stönade på ett sätt han aldrig fått mig till)

Fast egentligen borde han och Sofia gått vidare.

Fred sa...

Bobby: Svenska folket är bönder, sa Bull. :)

Camilla: Haha... ok, han är väl inget under av manlighet, men jag tänkte faktiskt inte på det under sändningen.

Anonym sa...

Tyckte Tommy var bäst, som du vet! ;)

Anonym sa...

Var hittar man texten till "Jag tror på människan"? Har googlat förjäves i flera timmar nu.

(Det är helt och hållet av "vetenskapliga" eller "journalistiska" skäl som jag vill läsa hela texten).

Fred sa...

Anonymous: Allvarligt, tror du verkligen, med tanke på vad jag skriver om låten, att jag har koll på var man hittar texten..? ;-)

Anonym sa...

Det sista man förlorar är hoppet. Tror man på människan finns det en chans till hjälp på traven. ;-)

Anonym sa...

Det är alltså samma anonymous som frågade efter texten som skriver nu...