måndag 19 februari 2007

Googlemania

Har sett flera blogginlägg som analyserar vilka söksträngar hos sökmotorer som lett till besök på respektive blogg. Ganska kul läsning, men fram tills idag har jag inte orkat göra ett eget. En alldeles lat och ledig måndag är dock ett kanontillfälle att ändra på saken, så här, äntligen: en analys av vilka sökningar som lett hit!

Till att börja med kan man undra om folk överhuvudtaget använder sina datorer till annat än att porra runt på nätet. Jag tänker inte ens försöka påstå att jag är fullständigt oskyldig till porrsurfande, och jag ger egentligen blanka fan i om folk inte gör annat än att sitta och skvätta på skärmen. Men allvarligt, liiite undrar man ju när 95% av träffarna som leder hit anknyter till sex. Sååå mycket sex skriver jag knappast. Jag menar, inte enda träff på t.ex. heteronormativitet har lett hit. Eller melodifestivalen, någon..?

Nåja, sökterm nummer ett är utan tvekan kukar. Detta fullständigt outtömliga ämne har renderat i överlägset flest träffar den här månaden. På god andraplats hamnar sexställningar. Ett ord som jag, såvitt jag minns, använt en enda gång; när jag skrev om en viss lesbisk sådan. Bortsett från orden med sexuell anknytning ligger namnen på senaste säsongens idoldeltagare högt på listan. Populärast är visst Erik Segerstedt. Med fördel i kombination med endera kuk/naken/bög.

Nästa stora kategori är just den som består av namnet på en kändis följt av naken/kuk/fitta/bröst alternativt bög/homosexuell/flata. I stort sett varenda kändis jag överhuvudtaget har nämnt i bloggen har pusslats ihop med ett av de orden. Mer udda i den kategorin är Peter Swartling flata. För att inte tala om Ingvar Oldsberg fet kuk. Euww... Herregud, till och med mumintrollet homosexuell har lett hit! Till dig som undrade Är Magnus Carlsson bög? har jag breaking news. Ja! Det är han! Och solen är fortfarande het.

I avdelningen för mer udda preferenser hittar vi snubbarna som googlade efter knullar dvärgtomte eller knulla gravid transa. Glöm inte kondomen pojkar!

Några har ställt frågor av det mer udda slaget. Som stackaren som googlade på Varför liten kuk? Ja, varför? Such a waste. Andra stora outgrundliga frågor man försökt hitta svar på hos mig är Hur överlevde kristendomen? Vad händer med bajset? och Hur runkar bögar? Stackare, de måtte ligga sömnlösa.

Lite kul också att det på sistone dykt upp folk som faktiskt googlar efter Närabögenupplevelser.

Nu är det er tur! *väntar spänt*

//Fred - som nog inte tror att Swartling är flata

15 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA HA HA! ;D Folk är inte kloka.
Jag blir lika full i skratt varenda gång jag såg in i min egen sökmotorstatistik och ser att folk har skrivit hela frågor som sökfras, tror de att Google är något slags vis person som kan svara på frågor?

Fred sa...

ellen: Nej det är verkligen ingen överdrift att påstå att det finns folk till allt. Precis allt. :-) Google är 2000-talets orakel. Ställ din fråga, det stora oraklet har svar på allt. :-)

Anonym sa...

Gårdagens favvisar hos mig: "Svärmor analsex" och "syrran vidgar fitta"

Men jag har märkt att det är många som söker på mitt namn, både på "trollhare" och "parasits bekännelser". Sigge skrev nåt om att det är så folk gör nu istf att bokmärka.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Jag kan inte låta bli att skratta som ett tok, inte bara för att en del saker låter riktigt galna utan även för att jag kan relatera lite. Man frågar ofta Google om saker, men oftast hamnar man fel. Så i slutändan blir det Wikipedia istället. Fast de frågorna du nämner här behöver knappast mycket slutledningsförmåga och tankeverksamhet för att man ska få fram ett svar... xD

Thomas sa...

Har också haft några riktigt roliga som "tandlösa horor", "hur såg den första WCn ut?" och "jobbig kille". Endast den sista lär ha hittat det han sökte. :)

Anonym sa...

Hmmm... hur ska jag tolka mina då..

"ställningar för feta" hittade jag igår.

Kim da Costa sa...

Populär sökväg till mig just nu är HETEROSEX. Alltid skrivet med versaler.

Mats "Shirou" Johansson sa...

Haha, kollade just min statistik och såg en som hittat min blogg genom att söka efter "fina svordomar". Har skrivit det en gång och det var då jag svor som in i hela vetets fält eftersom jag var så förbannad på Kalix. Han/hon som sökte efter det hittade då vad den ville... xD

Anonym sa...

*dum*
Men hur gör man en sån söksträngkoll? Fattar inte....hjälp!

Fred sa...

trollhare: Ahh... Men varför Googla istället för att bokmärka?

tidus: Ja man kan ju undra hur folk ser på sökverktygen när de faktiskt ställer frågor till dem på det sättet!

ister: Nae... vilka stackare!

kim m: Haha... någon får inte nog av dina ingående beskrivningar av heterosex!

tina: Mitt besöksstatistikverktyg (och många andra) håller koll på vilka sidor besökarna kommer ifrån när de kommer till bloggen. I den statistiken ser man t.ex. om de kommer från en sökning på en viss sträng på Google.

Anonym sa...

men haha.. Ingvar Oldsberg fet kuk. måste ju vara det äckligaste någonsin! USCH! Jag vill inte ens veta vad folk googlar på för att komma till moi.

Anonym sa...

hahahaha - jag dör av fnitter

Anonym sa...

Hahaha ja men min mest förekommande är ändå oskyldiga cockerspaniel. Det har jag skrivit om EN gång.

Kissiga trosor och trosor till salu är annars weirda saker som googlats hos mig.

Vet inte att jag har bloggat om det en enda gång.

Du har fått ett ämne i blogstafetten. Kolla min sida.

Fred sa...

tennis: Visst är det! Och vad hade de väntat sig när de googlade på det? Oldsberg på bild med dasen i högsta hugg? :-S

blue: Haha... men cockerspaniel var ju präktigt! Tack för ämnet! Det är avhandlat! :-)

Anonym sa...

Jag har inte skrattat såhär mycket sen jag hörde Nanen Grönwalls förra bidrag i melodifestivalen... klockren läsning!