torsdag 12 oktober 2006

Scissor Sisters - en lesbisk sexställning

Ja, det är möjligt att jag är den siste i världen att fatta att Scissor Sisters, ni vet de som just nu förgyller allas vardag med den oemotståndliga I don't feel like dancin', tydligen fått sitt namn från en lesbisk sexställning. Jag insåg det först idag efter att ha kollat deras artistinfo på musiklyssnaronanistens högborg last.fm

Men den stora frågan återstår. Inte för att jag är särskilt lesbisk, men the eternal quest for utter wisdom tvingar mig: Hur ser den ställningen ut?

Nej, jag kommer inte att kunna somna ikväll om jag inte vet, så please, landets flator och andra i ämnet insatta, hjälp!

//Fred - som har livlig fantasi, men inte fullt SÅ livlig

2 kommentarer:

Anonym sa...

"But back to the slang—sisters in this context are lesbians. And as described by the band's guitarist, Del Marquis, in the Sydney Star Observer, scissors is “a sexual position two women get into to bump. If you make two scissors with your hands and then, you know …Maybe draw a diagram in your newspaper to help.” They didn't publish an illustration and neither will we, but in this position, the women are facing each other and their legs are arranged so that their genitals can rub together."

Anonym sa...

varfor inte:)