onsdag 18 oktober 2006

Afroknull

Shiiit! Mina öron är blossande röda. Jag riktigt känner hur de pulserar och hettar. Tur jag inte kan se mig i spegeln.

Satt nyss i personalrummet tillsammans med chefen och några av de grå pantrarna här på jobbet. Stämningen var hög liksom ljudnivån. I bakgrunden stod tvn på som vanligt. Plötsligt kommenterar någon videon som går på tvn. En klassiker, Blame it on the boogie med Jackson 5. Kärringarna går genast igång om vilken kanonlåt det är. Jag ville också ge mitt bidrag i lovordandet, så jag säger:

- Jag gillar deras mikrofonfrillor! Snacka om afroknull!

Det blev knäpptyst. En enda liten sketen bokstav kan göra stor skillnad. Undrar hur mycket det säger om hur svältfödd jag är. Snart är det väl risk att jag spottar ut ett knull i var och varannan mening.

Inga kommentarer: