fredag 20 oktober 2006

Idoler och bögrykten


Årets deltagare i Idol verkar få en hel del frågor om deras homoerfarenheter. Först var det Danny Saucedo som berättade hur han trodde att han var bög i tonåren.

-På högstadiet trodde jag att jag var bög. Jag såg bara en massa snygga killar på stan och i skolan och brydde mig inte om tjejer. Jag hade hjärnspöken jättelänge och kunde inte tänka på något annat.

Visst kan man fråga sig om vem som egentligen bryr sig om vad Danny tänkte i tonåren, men bortsett från det tycker jag det känns himla bra att en heterokille känner att det är helt ok att berätta att han haft sådana tankar. För inte alls länge sedan skulle ett sådant uttalande vara omöjligt av rädsla för att bli socialt omöjlig och stämplad som bög. Bra jobbat Danny!

Sedan kan man ju, om man vill, roa sig med att spekulera i nästa citat:
-Jag är inte homofob och har flera gånger kysst grabbar på fyllan - både på krogen och på fester. Men jag har aldrig bonkat på någon grabb.

Självklart vill jag roa mig med att spekulera! Danny föredrog visst att bli påbonkad? ;-)

Idag fortsätter bögeribiktandet, Markus Fagervall berättar om uppväxten i Övertorneå:

"...i gymnasiet gick det rykten om att jag var homosexuell. Det snackades som att det var allmänt känt att jag var gay. Jag var väldigt intresserad av kläder, vilket var lite annorlunda där uppe. Kanske kom det därifrån, att jag var fåfäng."

För att han var fåfäng? Ibland krävs inte mycket för att få en bögstämpel, men jag försäkrar, för att få vara certifierad bög krävs liiiite mer än så.

Tack för insatsen killar!

Inga kommentarer: