lördag 21 oktober 2006

Oh. My. God.

Fredagkvällen blev lärorik. Eller vad sägs om följande.

- Om du har en anonym blogg där du under en längre tid berättar om ditt liv och dina åsikter är du inte längre särskilt anonym. Åtminstone inte inför dem som känner dig väl.

- Räkna inte med att dessa personer som kan lägga ihop ett och ett och få det till två berättar att de vet.

- Bjuder du hem dessa personer på god mat, en hel del alkohol och avslappnat umgänge med slötvtittande, musik via datorn och stafettsurfande vid datorn så är det INTE särskilt smart att ha ett fönster till din blogg öppet. Särskilt inte om du dessutom är inloggad på bloggen. Deras vetskap om din blogg blir då bekräftad och de kan frestas surfa runt och droppa kommentarer i andra bloggar i ditt namn, inklusive i din egen blogg. I efterhand kan du inget säga, för du har ju ingen blogg. Smart va?

Så, jag fråntar mig härmed allt ansvar för kommentarer du fått i mitt namn igår kväll efter kl 20. Eller lägger in en brasklapp i alla fall. De är förmodligen relativt harmlösa, men de är inte nödvändigtvis mina. Tröstar mig med att det hela bidrog till en riktigt kul kväll här.

//Fred - nyutkommen bloggare med underbara men förbannat nyfikna polare

Inga kommentarer: