söndag 29 oktober 2006

Ny mobilstjänst - varsågod, en affärsidé att stjäla

Gaah... jag har gjort det igen. Glömt, eller knappt ens haft tillfälle, att ladda mobilen med tomt batteri som följd. Den här gången resulterade det i ett missat tåg och ett missat Viktigt Samtal. Det är knappast första gången heller.

Men nu har jag tänkt till, och jag tror jag har en lösning på problemet! Ta-dah!

En mobilladdningstation! Ett ställe där man mot en smärre summa kan deponera sin mobil för att efter en utsatt tid hämta ut den fulladdad och fit for fight!

Hur det ska lösas? Hmm... Avtal måste upprättas med mobiltelefontillverkarna för att kunna använda och ha tillgång deras laddare i större skala. Sedan måste en teknisk lösning till för att kunna hantera ett större antal mobiler på det önskade sättet. När väl det är ordnat är det inte långt kvar innan du har ett riktigt fräscht koncept att sälja in hos t.ex. Pressbyrån eller mobiltelefonåterförsäljarna! Du kanske till och med öppnar en egen kedja?

Så, varsågoda ni entrepenörer där ute, stjäl idén snarast, jag är brutalless på urladdade mobiler!

Vad tror ni, är det bara jag som behöver tjänsten? Skulle idén kunna funka?

//Fred - fulladdad

Inga kommentarer: