onsdag 6 december 2006

Om Linda Rosing och det där med bögar och bröst

Jo. Jag tycker faktiskt det är ok att flasha tuttarna i valfri blaska. Det är din kropp, du har din fulla rätt att vara stolt över den och vill du dra fördel av den på sättet, fine with me. Att jag, om jag hade haft ett par schyssta rattar, förmodligen hellre hade suttit hemma och lekt med dem än låtit dem valsa i pressen är en helt annan femma. Missuppfatta nu inte, jag vill absolut inte ha ett par egna, och nej, jag vill inte ha en kvinna heller, inte på det sättet. Men jo, trots att jag är fantastiskt mycket bög, så är det där med bröst heh.... fascinerande.

En av mina tjejkompisar är av naturen utrustad med ett par riktigt stora sådana. Hon är med rätta stolt över dem och framhäver dem gärna lite extra. Ett tag skröt hon sådär lite lagom skämtsamt om hur fasta de är genom att påstå att hon lätt skulle kunna hålla fast en halvliters ölburk mellan dem. Vilket självklart ledde till att hon mer än en gång fick höra att det måste bevisas. Så... på en blöt förfest med bara bögar och faghags närvarande försvann hon plötsligt för att efter ett tag göra ny entré. Med bar överkropp och jo. Ett styck halvlitare stadigt på plats. Snacka om succé! Det var fler än en av oss som var väldigt roade.

Det där blev en lång parentes, jag hade ju tänkt skriva om Linda Rosing som ju ska visa tuttarna. Igen. I Bingo Rimérs FHM, som är "en väldigt kreddig tidning utomlands". Jo men tjenare. Det är inte länge sedan hon aaaaldrig skulle göra det igen. För nu skulle hon satsa på en mer "seriös" karriär som partiledare och marknadschef. Men here we go again; en ny singel, Forget me, forget me not, är släppt, och nu ska behagen återigen luftas. Och god knows att singeln behöver all marknadsföring den kan få. Är jag inte fantastiskt dubbelmoralisk nu, som reagerar på det här, efter vad jag skrev i inledningen? Linda säger:

Det sjuka är att jag får reaktioner på vad jag än gör. Jag känner mig otroligt kränkt av alla människor som bara hackar på mig. Jag vet att det kommer att bli kalabalik, men jag skiter i vad andra tycker ... Jag gör det för min karriär och mina barns framtid.

Jo, det ÄR sjukt att Linda får sådana reaktioner. Hetsbantningen och kollapsen, alla tvära kast åt alla håll tyder snarare på vilsenhet än stolthet, stark vilja och målmedvetenhet. För Lindas och hennes barns framtid hade jag önskat att tidningarna teg och att hon valde att satsa på sig själv och familjen, långt ifrån rampljuset, istället. Jag vill inte se hur media frossar i en uppenbarligen vilsen människas jakt på sig själv, oavsett om hon påstår att hon skiter i vad andra tycker.

//Fred - lite illa berörd

Inga kommentarer: