måndag 18 december 2006

Näragranenupplevelse

Så... det blev en gran till slut i alla fall! Jag bestämde mig tidigt för att hoppa över det i år. Jag skulle ju ändå knappt vara hemma i jul och förra årets oräkneliga antal gånger som katten klättrade i den och välte omkull kändes som mer än nog. Det ledde dessutom till barr i hela lägenheten fram till april.

Men det kändes alltför tomt. Julstämningen ville liksom inte infinna sig riktigt, och det hjälper ju knappast till att vädret (för övrigt första gången jag nämner vädret i bloggen!) känns som sen september.

För att lösa problemet frångick jag i lördags en helig princip och blev med plastgran. För det är ju inte riktigt på riktigt. Men nu står den där... och är riktigt vacker trots allt. Om man drar ned persiennerna börjar det faktiskt nästan till och med att kännas som jul på riktigt.

//Fred - som dock saknar grandoften och funderar på att hänga Wunderbaums i plastspektaklet

Inga kommentarer: