torsdag 7 december 2006

Bög bög bög - mitt mantra?

Det droppar in en del mail till rightsaidfred@bredband.net, adressen jag bara använder här på bloggen. Ett tiotal i veckan ungefär. De flesta är riktigt trevliga. Några vill diskutera ett inlägg vidare, andra skickar några uppmuntrande ord och en annan stor grupp är smygbögar som vill prata av sig lite. De allra flesta mailen kommer dock faktiskt från grundskole- och gymnasieelever som vill ha hjälp med någon form av HBT-relaterat skolarbete de håller på med. Det hade jag inte räknat med, men det känns skitkul faktiskt. Jag är skolinformatör!

Men det finns fler som tydligen behöver skriva av sig. Somliga är inte värda att uppmärksammas alls, men följande var lite intressant. Väljer att publicera det och svara på det här, ifall det möjligen finns fler som har samma svåra bryderier.

Hej!
Har läst i din blogg och kan inte låta bli att undra över hur nån kan vara så in i helvete mycket bög rakt igenom!! Jag har aldrig förr träffat på nån som verkar vakna på morgonen varje dag för att konstatera att han är bög för att sedan upprepa det som ett manntra dagarna igenom!! Jag är bög bög bög. Fattar du inte vad det ger för bild till dom som läser?? Det är patetiskt och ser för jävla illa ut!!! Jag är också bög, men jag är det inte i varken första eller andra hand. Tänk efter!!!
Hälsningar Ingemar

Bästa Ingemar!
Tack! Det är lite smickrande att min i dina ögon värdelösa blogg kan irritera så pass mycket att du orkar lägga energi på att skriva ett mail för att påtala detta.

Med utgångspunkt i ditt mail skulle jag dock kunna få för mig att tolka det som att du i första hand är ett ärkepucko. Men det vore ju helgalet, så jag låter bli. Herregud, det är ju bara ett mail! På samma sätt verkar du ha förväxlat mig med min blogg. Jag är inte min blogg. Min blogg skildrar en liten del av mig. Jag har till och med valt att i bloggen fokusera på the gay parts of life. Det är liksom poängen med den. Tydligen verkar jag ha lyckats väldigt väl, eftersom du bara sett de delarna. Att du som varande bög själv tycker att de delarna av mitt och ditt liv är patetiska tycker JAG ser för jävla illa ut. Ha en bra dag!

//Fred - bög bög bög och irriterad men avreagerad

Inga kommentarer: