måndag 12 juni 2006

Storlekens betydelse

Var ute på stan en sväng idag för att kolla efter ett par shorts. Nej, absolut inte för att grannen tycker att de jag har ser ut som underkläder. :-) Ville ha ett par lite längre, lite army. Det hittade jag förvånansvärt fort. Den tryckande värmen i provrummen ökade nog på viljan att det skulle gå snabbt rätt rejält. Shit vilken hetta!

Sedan fick jag, givetvis, shoppingförstörd som man är, för mig att jag var tvungen att hitta en matchande tröja. Då tog det totalstopp. Som vanligt. Inte för att det inte fanns snygga tröjor, för det hittade jag några. Men de fanns bara i L och XL. Så är det ALLTID på herravdelningar. S och M försvinner först, sedan hänger L och XL kvar. Likadant när det väl blir rea: nästan bara de största storlekarna finns kvar.

Man kan rafsa igenom ett helt ställ. Till slut sticker det där jävla L:et i ögonen, det skriker Looooser, det blir ingen tröja idag! Heller.

Eftersom det nu alltid är likadant undrar man ju hur de tänker när de köper in nytt till butikerna. Att kunderna ska fatta hinten och lägga på späck tills det är dags att köpa nytt nästa gång?

Inga kommentarer: