lördag 17 juni 2006

Näshår, Narnia och Salubrin

Ahh... tillbaka vid datorn igen efter en heldag i solen. Trots att man nästan flöt bort i värmen blev det dock inget bad. Den här gången heller. Shit, jag har nog blivit badkruka! Det var ju "bara" 17 grader i vattnet.

Trots solskyddsfaktor lyckades jag bränna mig ganska rejält på ryggen dock. Eftersom jag skulle på bio ikväll var jag liiite oroad. Två timmar i biofåtöljen med färskbränd rygg kändes inte frestande och ingen after sun hade jag hemma heller. Sprang ner till den inte särskilt välsorterade kvartersbutiken för att se om de hade något. De hade Salubrin, så Salubrin fick det bli.

Hade glömt hur det luktar! Eller stinker rättare sagt. Efter att med akrobatiska ansträngningar lyckats badda ryggen stank jag som en gurkinläggningsfabrik. Dessutom fick lukten mig att minnas somrar från när jag var liten och fick ryggen salubrinbaddad. Konstigt vad en lukt kan sätta igång associationerna.

På bio blev det Silent Hill. Något av det sämsta jag sett faktiskt, trots att jag är tillräckligt tvspelsnördig för att ha spelat Silent Hill på Playstation. De hade fått Silent Hill att se ut som... Narnia!? Jag roade mig med att spana på en snygging på raden framför istället.

På väg ut efteråt fick jag syn på att han hade långa svarta näshår som kröp ner på överläppen. Och plötsligt var han inte snygg längre. Plocka, snälla! Näshår utanför näsan är en SYND.

Inga kommentarer: