onsdag 28 juni 2006

Ka-dish!

Hemma igen efter reashoppingen! Roligast var faktiskt inte att jag hittade två par riktigt schyssta skor till bra pris, utan följande händelse:

Jag står och rotar bland kläderna inne på Stadium, när jag får syn på två spänniga arabiska killar, varav jag haft en ganska misslyckad brief encounter med en av dem efter en blöt kväll på krogen för ett tag sedan. Jag plockar vidare bland de potentiella reafynden...

Efter ett tag står vi ganska nära varandra och rotar. Då hör jag killen som jag är bekant med säga till sin kompis:

- Du, han där är bög!
- Åh fy fan! svarar hans polare.

Jag blir ordentligt störd. Syftet var förmodligen att projicera sig själv på mig, för att kompisen inte ska tro något sådant om honom. Antingen tror han inte jag hör, eller också antar han att jag tyst kommer att drypa iväg i skam över hans "avslöjande". Han trodde fel. Fan flög i mig, jag tittar upp och säger:

- Jepp, precis som du! Förresten, jag glömde att säga det sist, du är kass på att suga kuk.

Hans dryga kaxighet försvann lika snabbt som min lön. Han blev knäpptyst i tre sekunder, vände sig sedan och gick därifrån och lämnade sin polare, som stod kvar och såg ut som en fågelholk.

*ka-dish*

De är för härliga, the heterowannabees!

Inga kommentarer: