torsdag 29 juni 2006

All skit försvinner!

Dags för en ny sida av Fred, för nu är det dags för lite husmorstips!

Det fina vädret till trots, det var bara att bita ihop och ta itu med tvätten när man äntligen lyckats komma ihåg att man har en tvättid bokad.

Har haft ett tvättprojekt liggande ett tag, ett sånt som känns bökigt och smått hopplöst, men idag gjorde jag äntligen slag i saken.

Jag har nämligen en vit soffa. Den har hängt med ett tag nu, och jag tycker verkligen om den. Vitt är snyggt och stilrent. Men... nu var den inte vit längre. Den var minst sagt grådassig efter år av trycksvärta, kläder som färgar av, kattassar, rödvin och andra festavtryck.

Mission impossible tänkte jag och hade redan planerat för att köpa nytt sofföverdrag, men först skulle det få en chans i tvättmaskinen i alla fall. Så in med rubbet i maskinerna och på med en hel flaska (ja, det var förmodligen rejält överdoserat) Vanish Oxiaction Gel.

Döm om min förvåning nu när jag gick ner i stugan för att hämta upp tvätten. Överdraget är skinande vitt!

För en gångs skull stämmer visst reklamen, Vanish håller vad den lovar.

Det känns som om jag fått en ny soffa! Är helt happy!

Inga kommentarer: