måndag 5 juni 2006

&%µ§¤# försäljare!

Telefonsamtal hos mig tidigare ikväll:

Det ringer hos mig - jag svarar med mitt namn.

I andra änden: *glatt och familjärt*
- Tjenare mitt förnamn! Hur är läget ikväll?

Jag: *förvirrad, försöker förstå vem det är*
-
Öhh... det är väl bra..?

I andra änden:
- Jag tänkte bara ringa och snacka lite om det går bra?

Jag: *faan vad pinsamt, VEM är det här?*
- Öhh... jodå, det går väl bra.

I andra änden:
- Undrar lite... vad har du för internetuppkoppling?

Jag: *hur ska jag få veta vem det är utan att göra bort mig?*
- Hur så..?

I andra änden:

- Jo det är så att jag ringer från internetleverantör. Jag har ett jättefint erbjudande till dig mitt förnamn.

Jag: *hästarna har hittat hem, får tuppjuck*
- Vaa? Är du en jävla försäljare?? Vad fan menar du med att sitta här och försöka låtsas som om vi känner varandra?

I andra änden: *inte lika jävla käck*
- Jo men alltså... jag tänkte... det är ett bra erbjudande...

*klick*

NIX sållar tyvärr inte bort allt. När försäljaren dessutom sitter och försöker låta som en polare, utan att presentera sig, då har det gått en bra bit för långt!

Inga kommentarer: