tisdag 11 juli 2006

Tjuvkik på Pirates of the caribbean - dead man's chest

Kunde inte riktigt vänta till premiären av Pirates of the caribean - Dead man's chest... så här kommer lite sneakpreview!

Jag älskade ettan... skön underhållning i sällskap med Johnny Depps rätt ordentligt bisarre sjörövare. Har svårt att se att någon skulle fixa rollen bättre än han. Men så är jag också en Deppfan ända sedan jag blev blöt i byxan av hans Don Juan de Marco.

Tvåan kommer inte att göra dig besviken, den lever väl upp till första filmens rykte. Ja jag tycker till och med att den är strået vassare. Lite mörkare, lite slabbigare, utan att göra avkall på en schysst story.

Action från början till slut, som Indiana Jones with a twist. Bara att luta sig tillbaka i två en halv timme och låta sig underhållas. Extra plus för Stellan Skarsgård som ser ut som något som stått för länge längst in i mitt kylskåp. Premiär i morgon - I'll be there!

Dagens låt måste för övrigt bli He's a pirate (Tiesto Radio Edit) - ledmotivet i skön tranceversion

Inga kommentarer: