söndag 16 juli 2006

Nostalgi: Nintendo Game and Watch


Besökte föräldrahemmet idag och fick för mig att rota igenom ett par kartonger med sådant jag ratat när jag flyttade ifrån pojkrummet för x antal år sedan. Det var riktigt kul! Hittade bland annat min luktsuddsamling (som fortfarande luktar MYCKET, min neongröna halsduk, min filmissamling (där Bruce "Luke Macahan" Boxleitner tydligen var en favorit) och inte minst, mina gamla Nintendo Game & Watchspel!

Jag for genast iväg till närmsta mack för att köpa knappbatterier i hopp om att få återuppleva mellanstadiets ändlösa blippande. Utrustad med ett eller helst flera var du kung på skolgården om du kunde runda Donkey Kongs maxpoäng 999 ett par tre varv.

Jodå, de funkade fortfarande! Har ägnat eftermiddagen åt att hoppa över tunnor och krokodiler, klänga i lyftkranar och lianer i Donkey Kong och Donkey Kong Jr och att fånga oljedroppar i en hink i Oil Panic. De är faktiskt lika beroendeframkallande fortfarande och jag har nästan kunnat höra ekot av skolkompisarnas hejarop i bakgrunden!

Inga kommentarer: