måndag 24 juli 2006

Freds 100

OK Sigge, jag antar utmaningen, här har du och ni andra en lista över 100 "avslöjanden" om mig:

1. Jag är fisk...
2. ...och äter det gärna.
3. Det gör min katt också. Särskilt tonfisk och räkor.
4. Du kan ha hört min röst på Telia Kundtjänst...
5. ...eller på Upp till 13. Jag var med där när jag var 13.
6. Jag är allergisk mot stenfrukter...
7. ...men äter dem i alla fall. Lite nässelutslag är det värt.
8. Har gjort extraknäck som modell när jag var ung och vacker.
9. Har spikat högskoleprovet, 2,0...
10. ...och har skrapat ihop 200+ högskolepoäng...
11. ...vilket lett mig till ett underbetalt men underbart svenssonjobb.
12. Har ett fruktansvärt morgonhumör...
13. ...men är gärna vaken på nätterna.
14. Ser vintern som en passersträcka mot sommaren.
15. Är gravt homosexuell...
16. ...men gillar inte att placera folk i fack.
17. Är inte med i facket. Av princip.
18. But I sure love to fuck...
19. På tal om det, drömmannen ser ut som Ricky Martin...
20. ...det gjorde inte mitt livs hittills största kärlek. Men han var också fin och är fortfarande viktig för mig...
21. ...t.ex. en viktig orsak till att jag är singel. Ribban ligger högt för den som vill ändra på det. 22. En annan viktig man är min bror, som alltid finns där. Vi är som natt och dag - helt olika men helt oskiljaktiga.
23. Jag har en syster också...
24. ...och en komplicerad relation till mina föräldrar...
25. ...så pass komplicerad att jag ibland påstått att jag inte har en mor. Vilket inte ligger så långt ifrån sanningen om man drar det hårt.
26. Har av eget val få nära vänner. Men de är väldigt nära och väldigt viktiga...
27. Jag har lätt för att skaffa ytliga bekantskaper. Social kompetens tror jag det kan kallas.
28. Har tandläkarskräck, men bra tänder.
29. Ser på mig själv som en överlevare...
30. ...som ser livet från den ljusa sidan.
31. Mitt motto? No regrets - they don't work.
32. Älskar musik och smaken är bredare än morsans bak....
33. ...min iPod är min ständige följeslagare.
34. Jag kan inte spela något instrument, och det sörjer jag...
35. ...men jag sjunger ofta och gärna. Och ganska bra haha...
36. När jag var sju skrev jag i en kompis "Mina vänner"-bok att jag ville bli vampyr när jag blev stor. Det blev jag inte...
37 ...men jag älskar vampyrfilmer och skräckisar. Gärna lite b och slabbigt.
38. Hmm... älskar film överhuvudtaget. Old boy senast sedd.
39. Har många laster, och frossar i dem. Man lever bara en gång.
40. Choklad till exempel... i alla former...
41. ...och män.
42. Jodå, jag har kombinerat ovanstående två punkter också haha...
43. Är också såväl koffeinist...
44. ...som nikotinist. Röker Lucky Strike.
45. Kommer aldrig ihåg namn, men glömmer aldrig ett ansikte.
46. Har förväxlats med en z-tv-profil och på så sätt kommit förbi en lång krogkö vid Stureplan...
47. Har tågluffat på egen hand. Rekommenderas!
48. Älskar kläder...
49. ...och är nog rätt fåfäng...
50. ..men beauty's only skindeep. Yta utan innehåll är inget värt, även om himborollen kan vara kul att spela.
51. Finns inget som stör mig mer än orättvisor och diskriminering...
52. ...jag har till och med arbetat med sådana frågor.
53. Har strippat på Münchenbryggeriet. Det var inte meningen.
54. Är vänsterhänt.
55. Har pluggat ihop till en fil.kand.
56. Har samma matchvikt som när jag mönstrade.
57. Har vunnit en karaoketävling med George Michaels Faith!
58. Håller hellre till på dansgolvet än i baren...
59. ...men jag spottar inte i glaset. Smirnoff Green Apple med Sprite och mycket is är sommarens drink.
60. Läser mycket... helst deckare. Just nu Box 21 av Roslund & Hellström
61. Älskar att köra bil fort och har fått lära mig den hårda vägen att det är dyrt.
62. Tycker att vaxade bringor är som chokladkakor utan choklad.
63. Luktar gott! Just nu Armani City Glam.
64. Har planerat min begravning, för att slippa riskera en frikyrkodito...
65. ...risken känns stor och ganska jobbig, hela släkten är pingstvänner. Det är inte jag. Alls.
66. Tycker om sport... särskilt hockey...
67. ...och att sporta. Men jag är för bekväm för att göra det mer än oregelbundet.
68. Tycker att höjden av tråk är att kolla på hästar som springer.
69. Röstar blått, men inte moderat...
70. ...och förstår inte folk som inte intresserar sig för politik.
71. Förstår inte heller vitsen med en dubbelsäng. Vill sova nära.
72. Saknar därför tvåsamhet som mest på morgonen.
73. Har haft sex med en kändis. Som inte är ute som bög, så du slipper spekulera. ;)
74. Är shoppoholic...
75. ...och är grymt oekonomisk...
76. ...men har inga andra skulder än en kvarts mille till CSN.
77. Är inte rädd för mycket...
78. ...men förutom punkt 28 kan sprutor få mig att gå i däck.
79. Älskar att diskutera...
80. ...och gärna som djävulens advokat.
81. Är både utpräglad stadsbo och en riktig lantis. Varför välja?
82. Har lätt för att glädjas åt de små glädjeämnena och se ljuspunkter i vardagen.
83. Älskar romantik och saknar det.
84. Är en utpräglad tävlingsmänniska och kan göra det mesta till en tävling...
85. ...men är samtidigt bra på att ta en förlust med ro.
86. Har aldrig slagit någon med undantag för nästa punkt. Är emot alla former av våld.
87. Har dock spräckt läppen på min tandläkare.
88. Efter en skum upplevelse hos en spåkärring undrar jag om jag inte levt förut.
89. Har blivit utslängd ur en taxi mitt i natten in the middle of nowhere efter att chauffören upptäckt att jag var dyngsur.
90. Har testat fler droger än man borde...
91. ...och är fruktansvärt glad att jag inte åkt dit på dem.
92. Har ett passionerat förhållande med mina fördomar.
93. Svartsjuka skrämmer mig.
94. Har varit nagelbitare, men lyckats sluta...
95. ...vilket lett till att jag jämt har för långa naglar. Har aldrig haft behov av att vänja mig vid att klippa dem.
96. Slukar och frossar i popkultur.
97. Är kriminell - fildelar som fan.
98. Svär förresten för mycket, men aldrig på jobbet.
99. Älskar att flirta. Särskilt med snygga heteros. De blir så skönt förvirrade.
100. Tycker att det var både roligare och lättare att skriva listan än jag trott!

Inga kommentarer: