lördag 22 juli 2006

Reclaima dörrmattan!

När jag öppnade dörren till min lägenhet idag efter tio dagars frånvaro vällde en flod av post ut genom dörren. Efter att den sorterats, vilket gick snabbt, hade jag nästan två pappkassar att bära direkt till återvinningsrummet. Efter att reklamen sorterats bort återstod fem räkningar, två vykort och ett litet paket kvar. Sanslöst!

Nu jävlar ska en "Reklam - nej tack"-skylt upp på dörren!

Kan inte heller låta bli att fundera över om reklamen verkligen fyller sin funktion i förhållande till det fantastiska resursslöseriet. Hur många gör inte som jag och låter den gå oläst direkt i soporna, eller i bästa fall i återvinningen? Är förvånad över att inte ICA, Jysk, Elgiganten och de andra plågorisen insett att digital reklam förmodligen funkat bättre på mig och dessutom varit både resurssnålare och betydligt billigare för dem.

Tur att jag skrev det där sista anonymt.

//Fred - irriterad och pk

Inga kommentarer: