tisdag 11 juli 2006

I behov av ny flirtapproach

Hemma igen efter en liten tredagarstour till Stockholm! Det blev händelserika dagar, får nog bli några rapporterande inlägg för att jobba ikapp, har saknat min blogg!

Eftersom efterfrågan på rapport är så stor (ehhm... nåja, en har frågat i alla fall) så börjar jag med söndagkvällen. Efter ett par iskalla GT och trängsel i fyra kvadrat badrum drog vi till fjolljollen (Patricia för er mindre bevandrade i allmän HBT-terminologi) framåt 23.

Vi hade bokat bord för att slippa köa oss in och för att kunna smarra i kycklingfajitas. Jag tröttnar aldrig på dem, det blir faktiskt nästan alltid det på Patricia. De smakade precis lika gott som vanligt.

De var vääldigt mycket folk och fruktansvärt varmt inomhus (eller vad man nu säger på en båt), så vi höll oss mest i de övre regionerna och ute på däck. Vi var i väldigt bra form och hade riktigt kul.

Det fanns dessutom en del fint att spana på och flirta lite med. Rätt skönt det där förresten; på hemmaplan är folk så trötta på att se en så att det knappt noteras att man är där, egot mår fint av känslan av att vara en sockerbit i en myrstack på bortaplan haha... MEN de höll sig på avstånd.

Jag gjorde misstaget att vädra missnöjet över det med polaren som bara gav mig en menande blick, som om jag bara inte kunde mena allvar. Hans framtvingade förklaring tog rätt hårt: Men jeeez, vad tror du när du ser ut som visst-du-kan-se-men-inte-röra-jag-drar-hellre-en-runk-än-tar-i-dig-med-tång?

Shit! Jag som jobbar stenhårt på att försöka se ut som en lagom horny svärmorsdröm. Haha... det var ett hårt slag. Får nog ta en liten funderare över vad jag gör för fel. :-)

Inga kommentarer: