tisdag 11 juli 2006

Nudistdebut

Det var tryckande värme i Stockholm i söndags, så vi tyckte det var läge för sol och bad.

Själv har jag noll koll på vad Stockholm kan erbjuda i den vägen och polarna tyckte vi skulle dra till Frescati vid Brunnsviken. Jag var ordentligt skeptisk. Stället är känt dels som ett spontant nakenbad, men också som ett cruisingställe för homosexuella. Kändes inte riktigt som min grej.

Visst har det hänt att man badat naken, men bara helt spontant när badbrallorna inte varit med, inte på anvisad plats och inte med den avsikten. Och absolut inte med fluktare och sexraggare in på knutarna. Men vad fan, man lever bara en gång, så vi drog dit.

Där var riktigt vackert! Klippor, träd och utsikt över Brunnsviken... och nakna människor överallt. Det var iofs bara vackert ibland haha...

Efter viss tvekan åkte paltorna av när vi hittat en lagom avskild plats. Det fanns gott om folk runtomkring, men inte alldeles intill. Det kändes tryggt för en nybörjare.

När man vant sig vid att det fläktar dit vinden annars aldrig når kändes det riktigt gott faktiskt! Mindre gott var det med alla (främst medelålders män) som kunde ställa sig att råstirra, gärna med halvbånge, bara några meter bort. Onda ögat var dock rätt effektivt.

Sammanfattningsvis har jag nog en liten naturist där inne. Det var en skön känsla att sola med juvelerna i full frihet, men jag gör det nog hellre med färre fluktare inpå nästa gång.

//Fred - en erfarenhet och två rödbrända skinkor rikare

Inga kommentarer: