måndag 7 maj 2007

Fred - han med den stora

Måndagar är måndagar, och den här var inget undantag. Grymt segt att komma igång, och dessutom är det väldigt mycket jobb just nu. Kompenserade lite genom att gå ut och käka sushi på vägen hem. Där fick jag lite oväntat dagens bästa garv. Jag blev nämligen tvungen att besöka toaletten. Det var kö.

Bakom mig stod en kvinna och hennes son i fem- sexårsåldern. Sonen höll låda hela tiden och kommenterade och frågade om allt han såg och tänkte. Förmodligen hade han hållit på och tugga ganska länge, för mamman svarade honom bara kort och lite irriterat.

Snart blev det min tur. Genom dörren hörde jag pojken fortsätta prata. Jag var ordentligt nödig, så det skvalade på rätt bra. Då hör jag pojken som med inlevelse säger:

- Mamma, det hörs att han kissar med stor snopp!

Jag var som sagt trött och lite sliten och kunde inte låta bli att börja asgarva. Vilket förmodligen hördes ut, för där var det nu alldeles tyst.

När jag kom ut minuten senare var mamman och pojken borta. Men de kvarvarande i kön såg roade ut. Sushin smakade riktigt bra!

//Fred - som kissar med stor

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ah... En sån där ovärdelig kunskap som alla kukfödda har, antar jag?

Hur ska jag lära mig att kompensera för den bristen? Finns det någon kurs?

Anonym sa...

*asg*
Jag tror jag dör! Det var det roligaste jag hört/läst på länge...

Oswald sa...

Underbart roligt!
Jag ska alltid kissa med stor snopp i fortsättningen.

Aronson sa...

Fantastiskt! Åh, att få ha stått i den kön... =)

Aronson sa...

Hmm. För att få se och höra pojken och hans mamma alltså...

Ponte sa...

Så man kan avgöra storleken på ljudet, det måste finnas någon doktoravhandling på området...

Heliotropen sa...

Grattis!

Anonym sa...

Ååhh du måste mejla in till tjuvlyssnat! =)

Fred sa...

Visst var den söt! Ler fortfarande för mig själv. :-)

trollhare: Hmm... vilken kunskap? Att kissa med en stor??

tennis: Haha... ja de kanske skulle vara intresserade?

Anonym sa...

HAHAHAHAHHA

Anonym sa...

Nu känner jag ju dig och du mig så vi kan väl enas om att detta är en väldig skröna...

Fred sa...

Sorry anonym, jag känner inte dig, och även om jag gjort det hade vi inte kunnat enas om detta. :)

kazarnowicz sa...

haha! sjukt kul. från barn och fyllon ...

kul också att läsa något icke-schlager-relaterat här, jag började ge upp hoppet :-)

Fred sa...

micke: Ungar är så skönt spontana. :)

Not to worry, i morgon är det final, och på söndag lär jag känna hur senaste månadernas schlageröverdosering tar ut sin rätt. Tippar att det blir minimalt med schlager kommande halvåret åtminstone. :)