onsdag 16 maj 2007

Tillbaka till rötterna

Så, efter en riktigt intensiv period, då min blogg lite oplanerat transformerades till en fabulös schlagerblogg är det hög tid att plocka ner eurovisionskylten för i år. Till mångas glädje kanske. Har ju insett att det nog inte riktigt har gått att känna igen sig här på sistone om man kommit hit för att läsa det vanliga allmänbögiga ordbajset och homodebatterandet.

För min del har jag haft riktigt kul och dessutom aldrig förut haft besökssiffror som ens liknar de jag haft den senaste veckan. Nu börjar dock en rätt ordentlig eurovisionmättnad infinna sig så på det stora hela känns det riktigt skönt att gå tillbaka till mina bloggrötter. Jag kan till och med sträcka mig till att både lova och svära att det kommer att bli minimalt av allt vad schlager heter här ett bra tag framöver. Åtminstone till framåt en viss torsdagkväll i början av augusti.

På kortare sikt ser jag fram emot fyra dagars långhelg, med som det verkar, en hel del bloggtid om ett par arbetstimmar. Resten av dagen tänker jag passa på att vara lite mallig över att jag åtminstone för en dag lyckats knipa förstaplatsen på Bloggportalens topplista över de mest besökta HBT-bloggarna. Grattis åt mig!
//Fred - som biter ihop inför de sista timmarna jobb innan helg

16 kommentarer:

kazarnowicz sa...

Jag har en hälsning att framföra från Gert: "ÄNTLIGEN!"

:D

Mats "Shirou" Johansson sa...

Skönt att det börjar återgå till den blogg jag fastnade för. Visserligen har jag inget emot ESC, men det finns roligare saker att prata om. ;)

Jerry sa...

Jag tycker precis tvärtom mot tidus_91. Vem kan få nog av ESC?

Du är värd dina siffror efter allt slit med varje bidrag. Snyggt jobbat!

Anonym sa...

Fantastiskt kul ord det där "allmänbögiga"...

Ok, om jag snor det och inkorporerar det i min egna vokabulär?

Oswald sa...

Grattis!
Speciellt med en så jäkla snygg bronspristagare samtidigt. :D

Du är väl värd alla läsare - och din Eurovisionbloggning funkade som ett uppslagsverk för mig på plats i Helsinki - men nu vill jag ha mera arg homo-Fred igen!

Anonym sa...

roligt att ligga först!

Du har varit grymt duktig på att skriva om ESC, har varit kul att läsa.

Anonym sa...

Men visst känns det öde utan Eurovision? Vad ska man skriva om?

Anonym sa...

Men trollhare er rett under deg. Han tar deg nok igjen skal du se ;)

Anonym sa...

Du förtjänar minst sagt att ta det lite lugnt med bloggandet efter din mega-insats. Förutsatt att alla med närabögen-abstinens kan hålla sig. Det verkar som om alla saknar (den vanliga) dig.

Och på tal om att sakna... Det är så skönt att det är över. Jag lyssnar bara på årets låtar en hel månad innan, försöker hitta bättre versioner, skriver listor och pratar med allt och alla. Men gud vad jag saknar det redan! Min/Vår lilla klubb "Juvelen" har bestämt att ha en separat träff till hösten, för det är alldeles för långt till våren när nya låtarna kommer!

Anonym sa...

Tjohoo! Vilka fina besökssiffror, grattis! :D

Stan sa...

Mer allmänbögigt ordbajs åt folket!

Dennis Alexis Hellström sa...

Hej! Jag äger bloggklubben på QX och alla länkar där kommer att tas bort. Jag och min vän har precis startat en hemsida för HBT-bloggare som kommer att ge fler läsare av medlemmarna bloggar! Lägg gärna upp din blogg där istället: http://www.gaybloggar.se

Anonym sa...

Tack för ditt fantastiska festivalbloggande! För en schlagerfaghag som yours truly har du varit oumbärlig.

Och det är klart att jag fortsätter läsa, nu när du är bokmärkt och allt...

Anonym sa...

Jag som kände mig som en förrädare förut som började lessna. Det kan faktiskt bli för mycket ibland. Eller också är jag en dålig förlorare.

En vecka i landsflykt sedan för att glömma sorgen var precis vad jag behövde, även om jag insett att alla glömt bort mig. ;-)

Men får vi se mer av vanliga Fred nu? Jag har nästan glömt hur du var...

Niclas sa...

var tog du vägen?

Anonym sa...

Blev du lite blogg-trött nu - eller lockade irl?

Varför ska man sitta ute i en park och käka glass och titta på boule-spelare - när man kan sitta inne i unken luft och trycka vid datorn..?