måndag 11 september 2006

Balladen om Christina och den blödige bögen

Det var trångt på bussen, och inte blev det bättre av att solen stekte. Snacka om fel dag att börja använda höstjackan! Ungen mitt emot satt och blängde, de medelålders damerna bakom förfasade sig över vägbyggena och killen stående i mitten försökte tappert balansera med sina IKEA-kassar vid inbromsningarna. Var glad åt bakgrundsskvalet från min iPod. Någonstans i höjd med simhallen var hon plötsligt där, wailande sig in i mitt medvetande.

Seems like it was yesterday when I saw your face

You told me how proud you were, but I walked away
If only I knew what I knew today


Underligt med de där smetballaderna. Hur de per automatik manar fram bilden av ett ansikte på näthinnan. Men den där... det var verkligen inte igår.

I would hold you in my arms
I would take the pain away
Thank you for all you've done
Forgive all your mistakes

Shit vilken pipa hon har! Men hallå... bort. Det där var länge sedan. Förlåta hans misstag? Yeah right.... alldeles alldeles för sent.

There's nothing I wouldn't do
To hear your voice again
Sometimes I wanna call you
But I know you won't be there

Undrar om jag har numret kvar? Haha... snacka om despo att ringa nu! Förresten var det hans fel att blev som det blev. Som man bäddar får man ligga.

I'm sorry for blaming you
For everything I just couldn't do

Men vad faan! Det var väl inte mitt fel att... Det var ju han den jäveln som... Eller borde jag ha..?

...and I hurt myself by hurting you

Nu får du väl ge dig! Jävla... smetkärring! Jag klarar mig...

Some times I feel broke inside but I won't admit
Some times I just wanna hide 'cause it's you I miss

Gör jag ju inte! Han är historia. Som fan. Om jag saknar något så är det känslan. Inte honom.

It's dangerous
It's so out of line
To try and turn back time

Där! Min hållplats! Räddad! Almost got me there Christina... bra jobbat!

//Fred - sucker för smörballader

Inga kommentarer: