måndag 19 mars 2007

Manshatarfika

Igår ringde en polare. Tja slyna, lust att ses efter jobbet i morrn (läs idag), ta en latte och hata män? Jag var inte svårövertalad. Inte för att jag hatar män, för det är väl egentligen snarare precis tvärtom. Men det är ganska skönt att på lagom stort allvar åtminstone låtsas det en stund tillsammans med någon som också varit singel alldeles för länge. Klia varandra lite på ryggen, berätta för varandra om hur fantastiska vi är och om hur lite världen och alla män med den förtjänar oss. Sådana är reglerna. Allt är alla andras fel. Något annat finns inte.

När vi så sågs på favvohaket idag sabbade han allt redan från början genom att med äckligt tindrande ögon berätta att senaste dejtprojektet börjar kännas riktigt lyckat. Wtf! Alltså, missförstå inte nu, det finns få jag unnar lika mycket att äntligen hitta rätt, men att berätta det genom att rigga en traditionell manshatarfika för att sedan brutalslakta den! Nae...

Sedan gick det bara utför. När det blev min tur att ge en lägeskoll sade jag självklart, helt regelenligt, precis som det är. Att det händer precis nada på den fronten. Jag har inte träffat någon som känns så pass intressant och ingen har visat något som helst intresse för mig heller. Plats för ryggkliande med andra ord. Istället fick jag en menande blick och så började han med att dra upp killen från i lördags, som bjöd på drinkar hela kvällen. Men herregud, han ville ju bara ligga! Ny menande blick. Sedan började han rada upp. Alla ikonerna på din QX-sida när du fyllde häromveckan? Bah... mina polare och en massa despofolk jag aldrig träffat. Snubben som gav en komplimang på tåget för ett tag sen? De anonymt budade blommorna på Alla hjärtans dag? Killen som tog kontakt på QX efter Linospektaklet? Jag försökte avfärda i samma takt. För gammal. För ung. För snygg. För ful. Han hade tubsockor. Han är tre äpplen hög. Han bor med sin morsa. I fucking Gävle. Vid det här laget skrattade vi rätt rejält båda två, och jag hann inse att han inte var helt ute och cyklade redan innan han konstaterade att jag kommer att få leva som ihoptorkad nucka tills kloningsrevolutionen tar fart på riktigt.

Jo. Jag får nog fan skärpa till mig. Ordentligt.

//Fred - som dock tänker ha noggrann regelgenomgång innan det blir tal om manshatarfika igen

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hmpf. Jag tar tillbaka de där kramarna. Du är bortskämd. Fast å andra sidan förstår jag att du ratar killar med tubsockor. Och killar som bor med sin mamma. Men vad är det för fel på Gävle?

Anonym sa...

Tubsockar är alltid fel! O´Även om det är en hunk eller värsta puman som har det.Basta!

Ponte sa...

Fred, du är ju västa hunken, så jag förstår att det kan vara svårt med alla som bara vill ha din kropp. Men skärp dig och skaffa dig ett ligg mannen, skit i om han är tre äpplen hög och har tubisar...

Fred sa...

trollhare: Meh... jag är inte bortskämd. Men jag är förmodligen lite för snabb att nobba ibland.

tania: Jag håller med, tubisar är fruktansvärt fel. Jag tolkar dessutom in att personen har noll stilkoll överhuvudtaget, och det funkar inte.

ponte: Haha... jag ser mig knappast som värsta hunken, men tack, kul om någon tycker det. :-) Att skaffa ett ligg är väl inte särskilt svårt, det är när man vill skaffa sig något mer än så det är värre. Särskilt om man är så pass puckad om man rånobbar över hela linjen.

kazarnowicz sa...

för ful, för ung, för gammal, bor med mamma - check. giltiga skäl.

men FÖR SNYGG? det är som att vara för rik, för frisk, för charmig eller för bra på sex.

:-)

Fred sa...

micke: Haha... du har självklart helt rätt. Jag syftade, även om det inte var det minsta uppenbart, på en typ; den som spelar för hårt på sitt snyggkort. :-)

Kim da Costa sa...

Men snart vänder det. På lördag är det vår på riktigt.

Anonym sa...

Hmm.... vad har hänt?? Jättelänge sen du bloggade sist ju.

Fred sa...

mommoko: Hmm... jättelängesen? Det var tre dagar sedan! Men ok, det var längre sedan än det brukar vara. Och det är väldigt trevligt att någon saknar mig. :-)

Anonym sa...

Om senaste inlägget är daterat den 19 mars och du den 29 mars kommenterar att det bara är 3 dagar sedan så behöver du lära dig räkna. ;)

Kramis, klart man saknar dig.

Fred sa...

Mommoko: Hmm... men du skrev ju det den 29e och det finns ju inlägg från både den 21a, 22a, 23e, 24e, 25e, 26e..?