fredag 23 mars 2007

Jag, Balthier och en ledig weekend

Äntligen helg! Och inte bara det. För trots ambitionen att försöka låta bli att boka upp varenda helg till max är det här första helgen på att bra tag som jag lyckats hålla helt fri, och dessutom den enda på ett bra tag framöver. Det tänker jag utnyttja till max. Eller ja, det beror väl på hur man ser det, för planen är att göra så lite nytta som möjligt och bara ägna mig åt mig själv.

Skämma bort mig. Grotta ner mig i soffan med alla fjärrkontroller inom räckhåll. Kolla film. Börja läsa bokreafynden. Käka gott och onyttigt. Bada mig russinskrynklig. Inte umgås med någon annan än snyggingen på bilden, Balthier, och hans polare. Inte i badet då dessvärre, men ändå. Vad säger er gaydar om honom förresten? Med den där korsettprylen och regnbågssmyckena hmm... I vilket fall, han hamnar högt på listan över sexiga snubbar som aldrig funnits och är det närmaste jag kommit en dejt det senaste halvåret.

Ledig helg innebär förmodligen dessutom en hel del bloggande, så vi lär höras snart igen! Nästa helg blir det förresten Skövde! Av alla ställen.

//Fred - som korkar upp en vinare och trevar efter fjärrkontrollen

7 kommentarer:

Mats "Shirou" Johansson sa...

Haha, jag för min del gillar inte alls Balthier, förutom att han slåss med jättecoola pålar (I mitt spar, såklart ;P) och har en härlig dialekt.

Förutom det så kan jag säga att FFXII inte var någon höjdare. Roligt, men ofokuserat. Nåväl, ska inte förstöra spelet för dig. Spela på och var glad, förhoppningsvis hittar du inga detaljer att hänga upp dig på som jag gjorde. :)

Jefla boss som är så förbaskat omöjlig... och det beror inte på mina levlar, är en schtor RPG-nörd så jag kan mina saker. ;(

Fred sa...

Mouhaha... hörru ponken, farbror Fred är inte helt grön på RPG heller. Har hunnit en bra bit in i spelet är tycker det är riktigt nice. Inte mycket att störa sig på alls, även om det inte är perfekt. Och jo, Balthier är bäst. ;-)

Mats "Shirou" Johansson sa...

Nej, Ba'Gamnan är bäst. ;)

Nåväl, orsaken till varför jag inte gillar spelet är för att det känns opersonligt. En massa krig och lite intressanta saker om karaktärerna. Fast en sak är säker och det är att Bangaas gör sig riktigt bra i 3D... fastnar alltför ofta i städer med kameran fixerad på en halvnaken kropp. xD

Men, jag får väl ta och försöka hitta det där dumma sidouppdraget för att få tag på ett bär som gör en viss übersvår boss möjlig att klå. Som du sa så är spelet inte perfekt, men visst är det beroendeframkallande då allt väl flyter på även om jag vilken dag som helst hellre plockar fram Shin Megami Tensei, Suikoden, Wild ARMs eller ett Tales of-spel. ;3

Anonym sa...

Jaså, du spelar Final Fantasy!? Cool. Det trodde jag inte, fråga mig inte varför...

Kim da Costa sa...

*Chockad*

Fred sa...

bobby: Du är fördomsfull..? ;-)

kim m: Haha... what?

Anonym sa...

Schlager och Final Fantasy. Ja, jag är fördomsfull!