onsdag 26 september 2007

Knulla runt på löpsedlarna

Jag skrivit om den förut, Extra Östergötland, Östgötacorrespondentens gratislillasyster. Bortsett från lokalprofilen skiljer den sig inte särskilt mycket från den större och mer välkända Metro, åtminstone inte vid en första anblick. Båda lusar ner offentliga rum och båda förmedlar gratis nyheter på ett lättillgängligt och vardagligt språk. Men just där finns också skillnaden. Extra Östergötland vinnlägger sig nämligen om att tänja på gränserna för vad som kan betraktas som ett vardagligt språk.

Tidigare har jag uppmärksammat deras försök att lansera ordet mutta som benämning på det kvinnliga könsorganet med rubrikerna Stubbad mutta spräcker kådisen och Åkte fast med knark uppstoppat i muttan. Idag har de bestämt sig för att testa k-ordet i löpsedelrubriken 18-årig HIVman knullade runt - flera kan ha smittats.
Mouhaha... jag ser fram emot morgondagens insändarstorm, där upprörda läsare med säkerhet vill ge tidningen utegångsförbud och smisk på stjärten, precis som jag fick när jag råkade nämna slika ord i min ungdom. Jag säger when in Rome och allt det där; snacka som folk och kalla saker vid dess rätta namn! Att säga att någon knullar runt ligger betydligt bättre i min mun än en krystad omskrivning om seriesex med flera partners.

//Fred - som är lite småförälskad i Extra Östergötland

Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Mats "Shirou" Johansson sa...

Hahaha, seriesex hade låtit som någon stor seriekrock på E4:an eller något.

trollhare sa...

Gudars skymning vilket underbart språk! Jag vill också vara rubriksättare. Det är typ den enda talang jag har tror jag.

Fred sa...

trollhare: Rubriksättning är faktiskt ett bonusnöje när man bloggar :)

Anonym sa...

Jag tycker iofs att seriesex låter lite härligt kinky. Men å andra sidan får jag associationer med att Batman skulle ha sex med Robin. Men å andra sidan så har jag misstänkt dem båda för att vara gay länge... :P

Fred sa...

tobias: Klart Batman och Robin vuxenbrottas!

Abolin sa...

Härligt ordval på löpet. Det var ju inget diskret liksom, skulle kunna tro att det är en kyrkoherre som skrivit den.