fredag 21 september 2007

Idol over again

Nänä... i år tänkte jag inte kolla Idol. Tyckte att jag kunde grejen och förra årets säsong kändes som den sämsta dittills. Men... 20.00 är ganska exakt när man landar i soffan och den här veckan har jag inte missat ett avsnitt. Det börjar luta ordentligt åt stenkoll. I år igen.

Det känns som om nivån har höjts en bit i år. På deltagarna alltså. Juryn håller ungefär samma jämnelaka nivå som vanligt med kommentarer som att Du borde sitta i ett vadderat rum och måla med tårna eller Du är den musikaliska motsvarigheten till att komma hem till någon och spy på deras finmatta. Jag hade svårt att hitta favoriter, men i år finns det flera.

I kväll var det slutaudition inför nästa veckas kvalomgångar och de sista 16 sållades ut. Eller 15 rättare sagt, eftersom man lämnade en cliffhanger om den sista platsen. Norrlänningen Robert eller skånske Andreas, som först inte verkade palla framföra sin sista låt. Jag hoppas på Robert, men det känns som risk att de väljer Andreas för chanserna till mer drama. Liiiite intressant att man efter auditions över hela Sverige landar med 11 08:or bland de 16 sista. Det finns t.ex. inte en enda norrlänning kvar, om nu inte Robert får sista platsen, trots att två av de tre idolvinnarna hittills är norrlänningar.

Till sist; jag är fantastiskt glad över att uttagningarna inte sker under lördagkvällar på lokala karaokehak. Då vore risken äckligt stor att det vore jag som fick stå i rutan och berätta att jag skämt ut mig inför hela Sverige och sedan tvingas dementera att jag typ är Ronan Keatings okände tvillingbror, bortrövad sedan födseln, istället för Adam, Darins "syssling":

//Fred - som får heja på Skåne; go Sam och Amanda

Andra bloggar om:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in och säger hej!

Intressant blogg, hittade den på nyligen.se.
Återkommer garanterat.

Ha en trevlig kväll!

Mats "Shirou" Johansson sa...

Jag missade Idol igår, var med polare (ZAOMG!). Anyway, lär bli lättare att följa då det blir en gång i veckan istället.

Fred sa...

victoria: Tack! Kul att du hittade hit! Ha en trevlig kväll du också!

tidus: Har du hunnit ta igen det du missat än? :)