onsdag 31 maj 2006

Speedosinflation

Så där, lite lugn och ro igen! Hämtade VISA-kortet på väg hem från jobbet och tog sedan vägen förbi simhallen för att varva ner med några längder innan det blev dags att ta sig hemåt.

Såå skönt det är att simma och låta tankarna flyta runt medan man avverkar längd efter längd. Men visst, det ska väl erkännas att jag nog inte hade simmat alls om jag inte belönade mig själv efteråt med jacuzzi och bastu. Man känner sig så skönt ren inifrån och ut efteråt. För att inte tala om den behagliga dåsigheten.

En sak jag brukar störa mig på i simhallen är dock att trots alla skyltar som säger "Använd inte badkläder i dusch och bastu" så gör 9 av 10 det i alla fall. Ganska snuskigt och jag förstår inte heller riktigt varför den uppmaningen är så svår att följa. Jag har också snygga Speedos, men de hinner jag visa upp ändå. :-D

Hur kul är det förresten med Speedos nu? Det känns som om det bara finns två alternativ för klädsel i simhallen om man är kille: Antingen ett par slimmade minimala Speedos eller liknande, eller ett par, helst lite för stora, badshorts av surfarmodell, i värsta fall i exploderad-fruktsallad-mönster.

Hemma igen nu i alla fall... blir nog mest pill i naveln resten av kvällen. Vilket förmodligen betyder en soft kväll vid datorn.

Inga kommentarer: