tisdag 30 maj 2006

Fredrik Ljungbergs huvud på ICA

Var och handlade på ICA ikväll. När jag kom till kassan och betalade frågade kassörskan om jag ville ha mina huvuden. Que? Funderade på om hon inte haft ett alltför långt arbetspass och konstaterade snabbt att båda mina huvuden satt där de skulle.

När jag inte svarade fick jag min växel tillsammans med två små kuvert. De visade sig innehålla Fredrik Ljungbergs respektive Mattias Jonssons huvuden på runda plastbitar i storlek av en femkrona.

ICA har tydligen bestämt sig för att slå mynt av fotbolls-VM i form av en kampanj där man kan samla på landslagets huvuden (ett per hundralapp man handlar), som sedan kan sättas ihop med taniga plastkroppar man får om man går på vissa erbjudanden.

De är ju inte ens fina! De platta oproportionerligt stora huvudena på pinnsmala tredimensionella kroppar ser bara så fula och billiga ut.

Allvarligt talat. Vem kommer att vilja samla på dessa? Ungar. Om ens de vill ha dem. Hoppas ni får shoppa lugnt i sommar ni föräldrar, nu har ni blivit varnade!

Inga kommentarer: