tisdag 30 maj 2006

The MSN-vibb from hell

Bakgrund: Igår kväll fick jag en ljudfil av extremt dålig kvalitet. För att lyssna på den var jag tvungen att höja volymen ordentligt på mitt annars riktigt feta 5.1-system. Sedan tog tvätten min uppmärksamhet tills det var läggdags.

Nutid: Efter en riktigt dålig start på dagen blev det en tuff arbetsdag. När jag äntligen kom hem var jag helt slut. På vägen hem hade jag fått tanken att vardagslyxa lite för att jämna ut eländet. Jag köpte en liter jordgubbar att käka tillsammans med ett glas vitt. Sagt och gjort, väl hemma slog jag på datorn, slog upp ett glas, tog jordgubbarna och vinet och slog mig ner raklång i soffan. Snart hade jag katten i knät och hann tänka att det är tur att det kan vända så fort. DÅ! Rummet exploderar i ett ljud som får mig att lyfta, katten att klösa och rusa iväg, jordgubbarna att spridas över rummet och vinet att göra mig helt dyngsur!

Någon hade bestämt sig för att skicka en vibb via MSN. De är irriterande i vanliga fall, men genom schyssta högtalare på högsta volym blir de till ett helvetesdön! Är fortfarande helt skakis här.

Inga kommentarer: