torsdag 24 augusti 2006

Straight - den nya definitionen

Jag har eftermiddagen fri, men inga planer. Ringde en polare och hörde om han hade lust att hitta på något. Med ett fniss berättade han att han var upptagen. Han skulle träna. Eftersom jag med nära nog 100% säkerhet vet att min polare aldrig någonsin satt sin fot i på ett gym förstod jag precis hur han tänkt spendera eftermiddagen.

För ett tag sedan hade han och jag en kväll hemma hos mig med film, en massa snack och ännu mer vin. Då anförtrodde han mig att han skaffat sig en kk. En gift heterosexuell familjefar. En riktigt snygging dessutom med komplett tvättbräda och överarmar att dö för.

Problemet med att sköta kontakten diskret hade de löst genom kodade sms. "Lust att träna idag?" betyder... eller ja, ni fattar säkert vad det betyder.

Inte nog med att han lever bakom en fasad som heterosexuell familjefar. Vi hade riktigt kul åt hur han definierat sig inför min polare: "Jag är helt straight, men tycker det är häftigt att sätta på en kille emellanåt". Begreppet straight har tydligen utvidgats rejält på sistone.

Visst finns det ett ganska tragiskt perspektiv; mannens bedragna fru, men det ansvaret tycker jag inte är min polares. Jag unnar honom en trevlig eftermiddag. Eller tre. Och är till och med lite avis.

Inga kommentarer: