måndag 28 augusti 2006

Personligt brev i kampen mot piratkopiering

Var lite filmsugen på väg hem från jobbet idag så jag köpte en DVD, V för Vendetta, för att rädda kvällen. När jag öppnade fodralet trillade ett rosafärgat litet kort ut. Det såg vid en första anblick ut att vara handskrivet med täta rader. Underligt!

Tills jag tittar lite närmare och börjar läsa. Det är ett "personligt" brev från skådespelerskan Cecilia Frode! Hon börjar:

Hej Medmänniska!

Du är intelligent och det är sexigt!

Shit! Hon känner mig! Sedan fortsätter hon att berätta om hur hon som liten drömde om att vara en del av låtsasvärlden hon upplevde genom filmen. Och om att...

...det vore sorgligt om branschen inte fick betalt för den kreativa verksamhet som behövs för att skapa film. Det skulle inte bli några filmer till slut.

Hon avslutar med att tacka för att jag är med och sponsrar istället för att ladda ned olagligt och ett Vänliga hälsningar Cecilia Frode.

Cecilia... hon tycker det är sexigt att jag är intelligent! Hon har till och med smusslat ner en handskriven lapp på ett rosa kort i min film bara för att få berätta det! Nu MÅSTE jag sluta ladda ner film!

Inga kommentarer: