onsdag 29 augusti 2007

Komplettera helst inte automatiskt

Jag har tänkt det ibland. Windowsfunktionen Komplettera automatiskt är livsfarlig. Ett djävulens påfund. Världens jävla snitch med en svårmatchad homewreckerpotential. Hade jag lagt skorna på hyllan i morgon vore det en himla tur att jag redan var död ifall typ morsan fick för sig att ta reda på hur min dator lärt sig att komplettera meningar. Åtminstone vore det tur att man inte har alltför lätt att rodna. Och allt bara för att spara in några tangenttryckningar.

Sedan i lördags vet jag att jag tänkt rätt. Kräftskiva. Nubbe. Mera nubbe. Bikt. Smarrigaste bikten stod en tjejkompis för. Vi kan kalla henne hmm... Emma. Emma blir bra.

Tills nyligen hade Emma sedan något år tillbaka pojkvän och tillika sambo. Robban är en riktig heting. En sportkille med försäljarleende. Som ibland är lite... on the femme side. Särskilt när han skrattar. Vilket vi polare ibland härligt fördomsfritt pikade stackars Emma för. Men Emma, klart han är bög! Det här kunde få igång henne riktigt duktigt och hon slog ifrån sig genom att berätta om vilken hingst han var i sängen. Åh... så övertygade vi blev.

Härom månaden tog Robban sitt pick och pack och drog. Vilket för oss tillbaka till kräftskivan. Någon frågade nämligen Emma om varför Robban gjort slut egentligen. Hon började med att ge hans förklaring, att han inte hade några känslor kvar och att det var bäst så här för båda och yada yada. Sedan blev hon tyst innan hon sade Men ni hade nog lite rätt om honom ändå.

För några dagar sedan hade hon suttit vid datorn och chattat med en tjejkompis. Hon tänkte bjuda över henne på fika och började skriva Lust att komma över... varpå Windows bl.a. föreslog att hon skulle avsluta meningen med ...och sätta på mig ikväll. Det blev tyst en bråkdel av en sekund innan ett gapskratt ljöd runt bordet. Snart garvade Emma också. Förlåt Emma, han betedde sig för jävligt, men jag garvar fortfarande så att jag har svårt att skriva.

Av detta lär vi oss a) att Komplettera automatiskt skvallrar som fan och att b) en hingst i sängen mycket väl kan vara någon annans bitch.

Och förresten; bloggande har känts lite 2006 ett tag. Bear with me. Jag kommer igen.

Andra bloggar om: , ,

//Fred - som numera hellre trycker ned några tangenter extra

1 kommentar:

Tobias sa...

*S* Snopet. Stackars Emma... ;)