tisdag 7 augusti 2007

Grattis Robyn!

Eftersom mina favvopopkulturbloggare verkar ha tagit semester får jag väl ta mitt ansvar och styra upp firandet av Robyns femteplats på englandslistan den här veckan med With every heartbeat som hon gör tillsammans med Kleerup.

Femteplatsen innebär att hon slår sin tidigare högsta placering på den listan, åttondeplatsen med Show me love för drygt nio år sedan. Placeringen nås dessutom på enbart downloads, vilket gör den till en het kandidat till förstaplatsen med hjälp av de fysiska singlarna som släpps nästa vecka. Samtidigt med listsuccén har hon enligt SvD (som för övrigt inte ens vet vad englandshiten heter), som citerar Daily Star, blivit erbjuden att skriva en låt åt Britney Spears för att om möjligt få fart på hennes karriär igen.

Här på hemmaplan floppade With every heartbeat helt orättvist, då den t.ex. bara nådde plats 17 på Trackslistan och plats 43 på den officiella hitlistan i februari.

Välförtjänt revansch alltså! Grattis Robyn (och Kleerup)!

//Fred - som kan sin trackslista

4 kommentarer:

Mats "Shirou" Johansson sa...

Visste inte ens om att hon gjort något nytt, har länge undrat vart hon tog vägen sedan Don't Stop The Music släpptes. Vet att jag hörde en låt där hon byter hår ständigt för någon vecka sedan och tänkte "Wow, hennes musik går åt helt rätt håll". Och hennes stil påminner mig om Sinead O'Connor. Jag måste börja lyssna på hennes musik, banne mig. Svenskar kan.

eurofivestar sa...

Ja, du kan verkligen din Trackshistoria Fred ;-)
Riktigt kul att det har gått bra för henne i UK. Hoppas bara det inte blir en one-hit-wonder.

Fred sa...

tidus: Hon har gjort en hel del bra sedan dess! Väl värt att kolla upp om du missat!

Eurofivestar: Mouhaha... Jag säger bara in på femtonde, ner till artonde - och ut. ;-)

Anonym sa...

Det roligaste är att hon går in med sin härliga (och underskattade)"With every heartbeat" framför Enrique med sin hemska ping pong sång... Han är också ny denna vecka. Ibland finns det rättvisa!